راهنمای سفرمجله گردشگرینکات سفر

چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند؟

در این مقاله از آژانس هواپیمایی احمدزاده به یک موضوع جذاب لوازم رایگان هتل (چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند) پرداختیم که خیلی جذاب و خواندنی است معمولا صرف  نظر از اینکه شما در چه هتلی و با چه ستاره ای اقامت دارید اما، شاید ندانید که چه خدماتی در هتل محل اقامت شما رایگان است .

لوزام رایگان هتل

معمولا در همه ی هتل ها این لوزام رایگان هتل هستند: یک نوع آب معدنی در اتاق شما وجود دارد که استفاده از آن  رایگان است و بصورت روزانه شارژ می شود . به غیر از این نوع آب معمولا آب ها و مواد غذایی دیگری نیز در مینی بار اتاق هتل شما قرار دارد که استفاده از آنها معمولا مستلزم پرداخت هزینه می باشد . قبل از استفاده از خوراکیها و امکانات جانبی موجود در اتاق بهتر است  که از رسپشن هتل بپرسید که کدام یک از انها در اتاق شما رایگان است . در برخی هتل ها علاوه بر آب آشامیدنی استفاده از چای کیسه ای و متعلقات مربوط به چایی نیز روی میز کنار تخت شما مهیا شده است که معمولا استقاده از آنها نیز رایگان می باشد .

سشوار رایگان هتل

در بسیاری از هتل ها در سراسر دنیا سشوار به صورت رایگان در اتاق ها وجود دارد و می توانید به راحتی ازآن استفاده کنید ،  اما حتی اگر سشوار در اتاق موجود نباشد میتوانید ان را از رسپشن درخواست کنید و معمولا این وسیله بدون هزینه در اختیار شما قرار میگیرد.

اما نکته بسیار جالب تر اینکه در بسیاری از هتل های دنیا امکان استفاده از سایر ابزار آرایش مو نیز وجود دارد .مثلا  اگر نیاز به اتوی مو داشته باشید .در بسیاری از مواقع اگرچه وسیله ای در اتاق شما قرار نمی گیرد اما شما می توانید آن را درخواست کرده و استفاده کنید و دوباره پس بفرستید.

نوشته های مشابه

البته در برخی از هتل های زنجیره ای دنیا به عنوان نمونه در هتل جرجین کورت در ونکوور ، یک طبقه مخصوص بانوان وجود دارد که در آن می توانند به آرایش موهای خود به صورت رایگان  با ابزاری همچون اتوی مو یا وسایل فرکردن بپردازند.

 

لوازم رایگان هتل ها

هتل های گروه هایت نیز در بیشتر شهرها ی دنیا چنین امکاناتی را به صورت اشتراکی برای خانم ها  قرار داده است. از دیگر لوازمی که در اکثر هتل های دنیا بصورت رایگان برای مسافران فراهم شده است می توان به شامپو یا نرم کننده هایی اشاره کرد که در حمام جهت استفاده میهمان در دسترس آنها قرار گرفته است . قرار گرفتن مسواک و خمیردندان به صورت رایگان نیز در اکثر هتل ها معمول است ،

برای نمونه در هتل های هایت (Hyatt) پکیج هایی وجود دارد که در آنها تمامی لوازم بهداشتی مورد نیاز میهمانان هتل از جمله مسواک ، خمیردندان و دهان شو و گوش پاک کن  به صورت رایگان در اختیارشان قرار می گیرد.

چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند

اگر شما در هتلی اقامت داشتید که مسواک و خمیردندان نبود لطفا قبل از اینکه از هتل خارج شوید و اقدام به خرید این موارد بکنید  از رسپشن بپرسید. معمولا این لوازم بصورت رایگان در دسترس شما قرار خواهد گرفت مطمئن باشید که  هیچ گاه پرسیدن برای شما ضرر نخواهد داشت. در بسیاری از هتل ها برای راحتی مسافر کیت خیاطی ( سوزن و نخ ) را به صورت رایگان در اختیارتان قرار می دهند. کیت خیاطی معمولا در اتاق ها وجود دارند اگر آن را پیدا نکردید  حتما این را هم از رسپشن بپرسید.

چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند

معمولا در سفر شما نمیتوانید تمام وسایل بازی کودکتان را همراهتان ببرید ، اما اگر در یک هتل زنجیره ای مطرح و مشخصا در یک هتل 5 ستاره  اقامت دارید امکان  اینکه اسباب بازی برای کودکتان به صورت رایگان وجود داشته باشد بسیار بالاست. در بسیاری از هتل ها وسایل بازی رایگان از مدادرنگی گرفته تا نقشه های نقاشی شده و اسباب بازی مخصوص حمام کودک ، به درخواست شما در اختیارتان قرار می گیرد. پس این هم از مواردی است که میتوانید از رسپشن در مورد آن سوال بپرسید .

چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند

لوازم ورزشی رایگان هتل

1خیلی از مسافران در طول مدت سفر دوست دارند که ورزش روزانه داشته باشند برای این کار  نیازی نیست تمام وسایل مورد نیاز ورزش کردن را با خودتان ببرید ، علاوه بر اینکه در هتل ها سالن ورزشی وجود دارد ، شما می توانید حتی در مواردی در اتاق خودتان نیز ورزش کنید ، اگر نیاز به مت یوگا دارید آن را از رسپشن هتل درخواست کنید تا ساعاتی که می خواهید به ورزش یوگا بپردازید این وسیله را در اختیارتان قرار بدهند.

معمولا استفاده از مت برای ورزش کردن هزینه ای ندارد و اینگونه  ملزومات ورزشی به صورت رایگان در اختیارتان قرار می گیرد. از دیگر مواردی که در اکثر هتل های دنیا بصورت رایگان در اختیار مسافران قرار میگیرد شارژر گوشی است هتل ها معمولا شارژر ها یی را  که در اتاق ها جا می مانند را دور نمیریزند و در جعبه گمشده ها قرار می دهند ، اما در عین حال آنها را به سایر میهمانان قرض می دهند تا گوشی خود را شارژ کنند و پس از اتمام کار مجدداً به رسپشن برگردانند .

 

چتر رایگان هتل

از دیگر لوازمی که قریب به اتفاق هتل ها بصورت رایگان در اختیار مسافرانشان قرار می دهند می توان به چتر اشاره کرد اگر هوای شهر محل اقامت شما بارانی بود و نیاز به چتر داشتید باز هم پیشنهاد ما به شما سوال از رسپشن برای در دسترس گذاشتن چتر می باشد.

چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند

معمولا وقتی به مقاصد بین المللی سفر می کنید ممکن است وسایل الکترونیکی شما نیاز به آداپتور یا تبدیل داشته باشند. هرچند اکثر مواقع می توانید پیش از سفر این موارد را در مقصدتان چک کنید تا در صورت نیاز تبدیل با خودتان ببرید اما اگر هم فراموش کردید و با پریزهای سه شاخه مواجه شدید اصلانگران نباشید  قطعا شما  می توانید از رسپشن هتل درخواست آداپتور یا تبدیل کنید. معمولا چنین امکاناتی در اتاق ها وجود ندارد اما اگر آن را درخواست کنید به صورت رایگان به شما قرض داده می شود و باید با هر بار استفاده آن را به رسپشن پس بدهید. آداپتورها و تبدیل ها  معمولا در بسیاری از هتل ها بصورت رایگان در دسترس میهمان قرار میگیرند.

چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند

حوله رایگان در هتل

اگر به هتلی می روید که دارای استخر و تخت برای آفتاب گرفتن است دیگر نیازی نیست که نگران همراه داشتن  تعداد زیادی حوله با خود باشید چرا که معمولا حوله همراه با تخت های آفتاب جز لوازم رایگان هتل در اختیار میهمانان قرار می گیرد. حتی به این نکته توجه داشته باشید که شما می توانید حوله موجود در هتل را با خود به ساحل ببرید یا حتی از رسپشن درخواست حوله ای مجزا برای ساحل رفتن بکنید.

هتل ها معمولا بروشورهای راهنما  و یا نقشه های شهری برای گشتن در شهر را روی میز رسپشن قرار می دهند ، شما می توانید از این نقشه ها و راهنماها به صورت رایگان استفاده کنید  . از دیگر لوازمی که معمولا بصورت ر ایگان در اتاق های هتل وجود دارند می توان به واکس کفش اشاره نمود .

چه چیزهایی در هتل ها رایگان هستند

5/5 - (1 امتیاز)

محمود کرمی پور

محمود کرمی پور هستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا