جاذبه های گردشگریراهنمای سفرطبیعت گردیکشورهامجله گردشگری

پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی

یک میلیارد و دویست میلیون سال پیش آتشفشانی قلیایی در آفریقای جنوبی فوران کرد. این فوران ها طبیعت اطراف را دگرگون نمود. این دگرگونی باعث به وجود آمدن حیات تازه ای در طبیعت منطقه شد. آن منطقه، امروز به پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی تبدیل شده است. آژانس مسافرتی احمدزاده هر ساله تورهای تفریحی 10 تا 15 روز را به مقصد آفریقای جنوبی برگزار می کند، که پیشنهاد می کنم حتما به این منطقه سفر  کنید . در تور آفریقای جنوبی با مردمان جالب و رنگ های متفاوت آشنا میشوید.

پس از گذشت این همه سال، این منطقه به یکی از ناب ترین صحنه های طبیعت تبدیل شده است. در این مدت اتفاقات طبیعی و انسانی بسیاری دست داشته. اما در نهایت پارک ملی پیلانسبرگ آفریقای جنوبی چهارمین پارک طبیعی توریستی این کشور است.

 

پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی، زندگی گذشته و حال

پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی، تنها 15 کیلومتر از شهرتفریحی سان سیتی فاصله دارد و از شهر ژوهانسبورگ 185 کیلومتر که این فاصله را با وسیله نقیله شخصی در زمانی حدود دو ساعت و نیم تا 3 ساعت می توان طی کرد. این پارک در دهانه یکی از 3 آتشفشان قلیایی دنیا قرار گرفته است. خوشبختانه آخرین فوران این آتش فشان حدودا یک میلیارد و سیصد میلیون سال پیش بوده است. همین آتش فشان سبب به وجود آمدن منطقه زیبا و کم نظیری شده است.

فوران آتش فشان در میلیاردها سال قبل با عث به وجود آمدن خاک قلیایی گشته، از این رو این منطقه یکی از بهترین نقاط آفریقا جنوبی برای وجود انواع گونه های گیاهی شده است. دشت حاصل خیز، دره های پر آب و مناظر دیدنی این منطقه را به یک منطقه توریستی تبدیل کرده است. از بقایای دوران های مختلف می توان متوجه شد که این منطقه هزاران سال مورد توجه انسان ها بوده . پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی تا قبل از سال 1979 رو به ویرانی بود. هزاران سال زندگی و کشاورزی و دامداری و شکار بی رویه حیوانات این منطقه را به نابودی کشانده بود.

نوشته های مشابه

سال 1979 ، سال شانس و تولد دوباره پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی بود. دولت تصمیماتی در جهت رشد صنعت گردشگری در این کشور گرفت. به خاطر وجود منابع غنی گردشگری، پروژه احیا سازی پارک ملی در دستور کار قرار گرفت. اولین قدم حذف آثار تخریبی این منطقه بود که در همان سال انجام شد. قدم دوم ورود 6000 حیوان از سرتاسر آفریقا به این منطقه بود. همین اقدامات اولیه امکان توریستی این منطقه را فراهم کرد.

وسعت این منطقه حفاظت شده اکنون 55 هزار هکتار است. در این منطقه فضایی به مساحت 110 کیلومتر مربع حصار کشی شده است. این منطقه حصار کشی شده، برای محل زندگی حیوانات بزرگ در نظر گرفته شده است. حیوانات بزرگ شامل : شیر، یوز پلنگ، فیل، کرگدن ،بوفالو(فایو بیگ) می باشد.

نکته جالب توجه این است که این حیوانات را به دلیل بزرگی جثه بزرگ نمی خوانند. بلکه علت این لقب گذشته این حیوانات است. در گذشته میان بومیان آفریقا، حیواناتی که شکار آنها سخت تر از باقی حیوانات بود را حیوان بزرگ می خواندند.

در پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی مابین صحرای کالاهاری و دشت پر آب لوولد (LOWVELD) قرار گرفته است.  6000 راس با زاد و ولد متعادل زندگی می کنند. در میان این پارک 118 کیلومتر جاده کشیده شده  تا توریستها بتوانند از مناظر دیدنی پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی دیدن کنند.

زاد و ولد متعادل این حیوانات سبب شده بسیاری از گونه های نادر، از خطر انقراض جان سالم به در ببرند. این یکی از بهترین ویژگی های این پارک است. حیواناتی که در این پارک توانسته اند تا حدی از خطر انقراض نجات پیدا کنند، حیواناتی مانند: کرگدن سیاه، کرگردن سفید، اسب آبی قرمز، شیر سفید، خوک خاکی، سمور سیاه، شاخ چنگی (نوعی گوزن خاص) و سگهای وحشی اشاره کرد. از حیوانات بومی این منطقه علاوه بر 5 حیوان بزرگ می توان به کفتار قهوه ای، چیتا، گوره خر آفریقایی، سمور ،زرافه، اسب آبی و کروکدیل اشاره کرد.

حیوانات غیر بومی پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی انواع مختلفی دارند. این حیوانات از سرتاسر آفریقا از سال 1979 به این منطقه آورده شده اند. خوشبختانه زاد و ولد این حیوانات به اندازه ای بوده که بتوان آنها را بومیان این منطقه دانست. این حیوانات هم به دو دسته حیوانات محیط های خشک و بی آب و علف و حیوانات مناطق پر آب دانست. از حیوانات مناطق پر آب می توان به ایمپالا ( نوعی غزال آفریقایی)، بلبل چشم سیاه اشاره کرد. از حیوانات مناطق خشک می توان به غزال آفریقایی، کفتار آفریقایی، بلبل چشم قرمز اشاره کرد.

پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی یکی از بهترین مناظر برای دیدن  پرندگان نادر است. در این پارک 300 نوع پرنده زندگی می کنند که از  برخی میوه های پارک تغذیه می کنند. برخی از موجودات ریز آبی. برخی مهاجرند و برخی بومی آن منطقه هستند. در پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی لیدرهای حرفه ای وجود دارند(رنجر) که با کمک آنها می توانید بهترین لحظه ها را شکار کنید.

دریاچه مانکوه (DAM KAWE DARN)  دریاچه و سدی بزرگ در مرکز پارک است. این دریاچه بزرگترین منبع آبی پارک پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی است. اطراف دریاچه آب هوای معتدل تری نسبت به هوای سرتاسر پارک دارد. همین مسئله بهترین بهانه برای کسانی است که به دنبال شکار لحظه ها هستند. تمام حیوانات پارک هر روز برای آب خوردن و استراحت به این دریاچه می آیند. این لحظه های تکرار نشدنی بزرگترین بهانه ها برای ورود توریستها به این منطقه میباشد.

 

 

پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی رویای عکاسان

 بسیاری از افراد علاقه شدیدی به هنر عکاسی دارند. برخی از ما برای این هنر ارزش بیشتری قائلیم و حاضریم برای شکار لحظه ها تا آن طرف دنیا سفر کنیم. بله حقیقت دارد. پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی یکی از بهترین و چشم انداز ترین سوژه های عکاسی در دنیاست. هر ساله عکاسان بسیار زیادی از سرتاسر دنیا به این منطقه سفر میکنند. که پیشنهاد می کنم اگر شما هم قصد سفر به این پارک را دارید آژانس هواپیمایی احمدزاده را فراموش نکنید. چون یکی از برترین آزانس ها در شرق کشور می باشد.

 

این کشور به عنوان یکی از بزرگترین کشور های دنیا به حساب می آید. منطقه پارک ملی پیلانسبرگ به علت وجود آتش فشان قلیایی یکی از عجیب ترین پدیده های زمین شناسی را به وجود آورده است. یک میلیارد و دویست و میلیون سال قبل تا یک میلیارد و سیصد میلیون سال قبل این آتش فشان فعال بوده (100 میلیون سال) و فوران های متعددی داشته است. در اطراف پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی هنوز باقی مانده این انفجارها و مواد مذاب دیده می شود. با وجود فرسایش شدید زمین، بقایای جریان گدازه ها و قطعات سنگی منحصر به فرد منطقه یکی از بارزترین چشم اندازهای این منطقه است.

گذشته از تمام این موهبت هایی که بر شمردیم، این منطقه محیطی بسیار دلپذیر برای عکاسان است. پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی به بیابان زنده معروف است.

این منطقه با وجود اینکه منطقه ای بیابانی است اما به علت وجود گونه های مختلف گیاهی، حیوانات شبرو و نادر بهترین بهانه ها برای آزاد کردن ذوق هنری عکاسان است. لیدرهای حرفه ای این پارک تمام مناطق این پارک را مانند کف دستشان می شناسند. اگر صبور باشید به راحتی می توانید حیواناتی که در هیچ باغ وحشی وجود ندارند را از نزدیک ببینید. این لیدرها زمان هایی را می شناسند که حتی حیوانات درنده این پارک آرام هستند و می توانید از فاصله چند قدمی از آنها عکس برداری کنید. ناگفته نماند که در شرایط حضور در مناطق حیوانات درنده تمام حواس خود را به توضیحات و هشدارهای لیدر همراهتان بدهید.

لیدرهای(رنجرها) خوش ذوق مجموعه پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی تورهای پیاده روی 3 تا 5 ساعته دارند. توصیه تمام کسانی که به این مجموعه سفر کرده اند این است که حتما در مدت زمان اقامت در این منطقه حتما از این تور بهره ببرید. به وضوح می توانید مادر انسان یعنی طبیعت را در آغوش بکشید.

از دیگر امکانات گردشگری پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی وجود تورهای گردشگری با بالن است. این بالن ها تمام پارک را جلو چشمان شما می آورد. همین بالن های دوست داشتنی یکی از پر طرفدارترین تورهای گردشگری پارک ملی در آفریقای جنوبی است.

 

خبر خوبی که در مورد پارک ملی پیلانسبرگ وجود تورهای سافاری است.

 

تورهای سافاری چیست؟

تورهای سافاری تورهای هستند که لیدرهای پارک توریست ها را با ماشین های مخصوص پارک به گردش در پارک می برند. این ماشین ها مخصوص گردش در پارک طراحی شده اند. همین طراحی سبب می شود در امنیت بالا به تماشای حیات وحش بپردازید.

 

پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی و قدمت تاریخی آن

 منطقه پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی دارای  سابقه ای غنی در جهت سکونت انسان است. تورسیت ها به راحتی می توانند آثار باستانی ساکنان این منطقه را در دیوارهای به جا مانده از آن زمان مشاهده کنند. قدمت این آثار به قرن 17 بر می گردد.

در امتداد تپه های پارک ملی پلانسبرگ در آفریقای جنوبی شواهدی از تمدن انسان ها در عصر سنگی دیده می شود. قدمت  این آثار به قرن 9 بر می گردد. در این منطقه به وضوح می توان دریافت که بومیان آفریقایی برای راحتی خود چه کارها یی که انجام نداده اند. آنها از شر حیوانات وحشی خلاص شده بودند. آزادانه به دامپروری و کشاورزی مشغول بوده اند. در این منطقه چند قبرستان از آن دوران به جا مانده که امروز توریستهای زیادی را به یاد بومیان گذشته می اندازد.

تمام مباحثی که مطرح شد تنها گوشه ای از زیبایی ها و حیرت های پارک ملی پیلانسبرگ در آفریقای جنوبی بودند. از لذت  نزدیک دیدن این گوهر در دل بیابان غافل نشوید.

برای رزرو  هتل خارجی،  اخذ ویزا و بیمه مسافرتی می توانید با همکاران ما مشاوره رایگان داشته باشید.

5/5 - (2 امتیاز)

محمود کرمی پور

محمود کرمی پور هستم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا