[search_main_tabs]

همیشه شرایط آنگونه که در ذهن ما میگذرد اتفاق نمی افتد ، فکر کنید برنامه یک سفر رویایی را ذهن خود چیده اید و مقدمات آنرا فراهم کرده و راهی سفر شده اید، اما به دلیل شرایط آب و هوایی یا غذاهای نامناسب دچار سرما خوردگی ،گرمازدگی، مسمومیت و یا هر نوع بیماری دیگری شده اید و نیاز به مراقبت های پزشکی دارید !!! یا اصلا کیف خود را که داروهایتان در آن بوده است  راگم کرده اید و شما نیاز به خرید دارو هایتان دارید!!! اصلا اتفاق که خبر نمیکند بیایید وحشناک ترین تراژدی ممکن را در نظر بگیریم  فکر کنید خدایی ناخواسته یکی از همراهان شما در سفر فوت کند !!!! واقعا اگر کمی منطقی باشیم اینها تعدادی از مخاطراتی هستند که ممکن است در سفرتان با آنها مواجه شوید مگر قبل از این اتقاق نیافتاده ؟ همکاران ما در آژانس احمد زاده سعی کرده اند تا در این مقاله شما را با یکی از اصلی ترین و ضروری ترین اسباب سفر یعنی بیمه مسافرتی آشنا کنند در ادامه با ما همراه باشید تا اطلاعات اولیه این اصل مهم را با هم بررسی کنیم .

 

یک سوال مهم اصلا بیمه مسافرتی چیست ؟

بیمه مسافرتی عبارت است از پوشش جبران هزینه صدمات بدنی و بیماری بیمه شده ، پس از شروع سفر در خارج از مرزهای ایران و یا بعبارت دیگر جبران هزینه های عارضه ناگهانی و غیر قابل پیش بینی که ابتلا به آن  ویا آغاز آن پس از شروع سفر به خارج بوده و موجب درخواست مراقبت و امداد از طرف بیمه شده یا همراهان وی شود.

در بسیاری از کشورهای دنیا هزینه خدمات پزشکی بسیار بالاست بیمه‌ی مسافرتی گرچه ظاهرا موجب افزایش هزینه‌های سفر می شود اما مثل سایر بیمه‌ها، ارزش هزینه کردن دارد. جالب است که بدانید بیمه مسافرتی، علاوه بر پوشش هزینه‌های پزشکی، برای خسارات دیگری همچون لغو سفر، گم کردن اسباب سفر و چمدان‌ها، سوانح هوایی و دیگر خساراتی که ممکن است در طول سفر با آن مواجه شویم در نظر گرفته شده است. البته همچون تمام خدمات دیگر ،خدماتی که شرکت‌های بیمه مختلف ارائه می‌دهند، ممکن است تفاوت‌های جزئی با هم داشته باشد  اما معمولا همه‌ی  این شرکت ها، بیشتر حوادث و خسارات سفر را پوشش می‌دهند.

 

بهتر است برای تهیه‌ی بیمه‌نامه‌ی سفر همز‌مان با رزرو پرواز وهتل اقدام کنید تا همانند واچر و بلیط پرواز بیمه نامه را هم قبل از سفر در دست داشته باشید و با خاطری آسوده تر راهی سفر شوید .بیمه‌نامه ها معمولا دارای بازه زمانی هستند مثلا بیمه 10 روزه حوزه شنگن ، یا 15 روزه کانادا و یا امکان دارد بیمه سفر ، چند سفره باشد و تعداد نامحدودی سفر را در یک بازه‌ی زمانی خاص، تحت پوشش قرار دهد. در زمینه‌ی تامین مخارج پزشکی، بیمه‌نامه‌های مختلف با هم تفاوت دارند همانگونه که در قیمت هم با خم متفاوت هستند ، پس این بسیار طبیعی خواهد بود که سطح پوشش آن‌ها هم با هم متفاوت باشد.

البته ذکر این نکته ضروری است که شرکت های بیمه مخارج هر رخداد را تا سقف خاصی پوشش دهد یا حداکثر محدودیت برای استفاده از بیمه تعیین شود ضمن اینکه پرداخت هزینه جبران هزینه در هرکدام از این رخدادها نیاز به ارائه مدارک مثبته دال بر آن واقعه دارد .

خطرات و خساراتی که در بیمه‌های مسافرتی تحت پوشش قرار می‌گیرند عبارت‌اند از:

 فوریت‌های پزشکی

هزینه‌های پزشکی اعم از بستری در بیمارستان‌های خارج از کشور و یا هزینه خدمات مثل ویزیت پزشک وخرید دارو با نسخه پزشک ،  و البته ارائه فاکتورهای مربوطه یکی از مواردی است که بیمه‌ی مسافرتی آن را پوشش می‌دهد. اگر بیمه شده در بیمارستان بستری شود هزینه آن تا سقف بیمه نامه قابل پرداخت است و اگر نیاز به بازگرداندن یا انتقال به کشور را داشته باشد، شرکت بیمه نسبت به انتقال مسافر به کشور محل اقامتش اقدام می‌کند.

 

مرگ تصادفی

یکی دیگر از مواردی که تحت پوشش بیمه مسافرتی است هزینه‌ی مراسم کفن و دفن در خارج از کشور یا هزینه باز گرداندن جسد متوفی به کشور است. اگر بیمه شده در طول مدت سفر خود فوت کند، شرکت بیمه‌ی طرف قرارداد شرایط لازم را برای بازگرداندن وی به کشور فراهم می‌کند.

 

گم‌ ، مفقود، به‌سرقت رفتن یا آسیب دیدن اسباب سفر

اگر در حین سفر چمدان و یا مدارک شما مفقود شود پس از گذشت مدتی مشخص که در بیمه نامه شما درج شده است، پیدا نشود و یا حتی تعویق طولانی مدت در تحویل بار بطوریکه مشکلاتی برای مسافر در طول سفر ایجاد کند باعث خواهد شد که شما تحت حمایت شرکت بیمه و جبران خسارت وارده شوید.

 

لغو سفر، وقفه در سفر یا کوتاه شدن زمان سفر

گاهی به دلایل بسیار متفاوت و ناخواسته ممکن است سفر شما لغو شود و یا زمان سفر شما کاهش پیدا کند و یا حتی شما مجبور به بازگشت از سفر شوید. این موارد ممکن است دلایل متفاوتی داشته باشد دلایلی همچون از دست دادن پرواز به‌ دلیل زمان‌بندی خطوط هوایی البته به غیر از کشور مبدا، تاخیر در پرواز به دلیل شرایط جوی، هواپیما ربایی، مرگ، وقوع حوادث غیر منتظره و یا شرایط خاص در کشور مقصد و … در این موارد هم جای نگرانی نیست چون شرکت های بیمه طبق قوانین و تعرفه های منرج در دفترچه های راهنمای خود نسبت به پرداخت هزینه جبران خسارت خواهند کرد .

صدور بیمه مسافرتی

موارد اختیاری پوشش بیمه

بعضی از بیمه‌نامه‌های سفر، هزینه‌های اضافی را برای پوشش بیمه ارائه می‌دهند، اما این موضوع بین انواع شرکت‌های بیمه بسیار متفاوت است. علاوه بر این، برای هزینه‌های خاص می‌توان بیمه‌های مجزایی خریداری کرد، مانند:

    شرایط از پیش موجود، مانند بیماری آسم و دیابت

    ورزش‌هایی با ریسک محیط طبیعی مانند اسکی، غواصی

    سفر به کشورهای پرمخاطره به دلیل جنگ، بلایای طبیعی یا اقدامات تروریستی

   پوشش برخی بیمارهای خاص مثل ابتلا به بیماری کرونا

شرکت‌های بیمه معمولا دارای مراکز پشتیبانی هشستند که بصورت 24 ساعته پاسخگوی بیمه گذاران خود هستند علاوه بر این موارد و خدمات متنوع دیگری را هم بسته به سیاستهای کلان خود به بیمه گذاران خود عرضه میکنند .اخذ بیمه ز کدامیک از شرکت ها کاملا سلیقه ای بوده و شما در انتخاب آن آزادی عمل زیادی خواهید داشت اما نکته بسیار مهم این است که حتما قبل از شروع سفر بیمه سفر را اخذ کرده باشید برای مشاوره و کسب اطلاعات بیشتر می توانید با همکاران ما در آژانس هواپیمائی احمد زاده تماس بگیرید .

 

آیا بیمه مسافرتی ضروری است؟

اینکه آیا داشتن بیمه مسافرتی ضروری است یا خیر به خودتان بستگی دارد و البته اینکه تا چه اندازه می خواهید سفر خود را تضمین کنید! پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر و برای تضمین اینکه سفر خوبی داشته باشید باید از بیمه مسافرتی استفاده کنید. با این کار خیالمان از بابت پیش آمدهای احتمالی و البته هزینه های پیش بینی نشده در سفر راحت می شود.

صدور بیمه مسافراتی بخصوص برای سفرهای خارجی اهمیت بیشتری پیدا می کند. مدت اعتبار بیمه مسافرتی به تاریخ درج شده در قرارداد بستگی دارد. پرداخت هزینه های پزشکی در صورت بروز هر گونه بیماری شامل فیزیوتراپی، رادیو گرافی، آزمایشگاه، بستری، جراحی، هزینه عمل، انتقال به بیمارستان، دندانپزشکی، زایمان و هزینه های مربوط به دارو می شود. در این گونه موارد بیمه گذار می تواند از حق بیمه خود استفاده کند.

بهتر است بدانید که نوع خدمات ارائه شده از سوی شرکت های صدور بیمه مسافرتی متفاوت است، بنابراین شما با توجه به نوع سفر و نیازی که به بیمه دارید می توانید تحقیق کنید که کدام شرکت بیمه خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد. کلیه خدمات ثبت نام بیمه از طریق مراجعه به سایت و به صورت غیر حضوری و آنلاین صورت می گیرد.

آشنایی با اصطلاحات بکار رفته در بیمه مسافرتی

1. شرکت کمک رسان

در نظر داشته باشید که شرکت های صدور بیمه مسافرتی شعبه ای در خارج از کشور ندارند؛ به همین جهت با یک یا چند شرکت کمک رسان قرارداد دارند تا در صورت نیاز به مسافرینی  که به هر صورت دچار مشکل شدند کمک کنند.

 

2. پوشش های بیمه مسافرتی

به خدمات و قوانینی که شرکت بیمه برای بیمه گذار مشخص کرده تا بیمه گذار بتواند در مقابل حوادث از خود محافظت کند پوشش‌ های بیمه مسافرتی می گویند. با این تفاصیر حتماً باید قبل از اقدام برای صدور بیمه مسافرتی به پوشش هایی که شرکت بیمه مورد نظر در نظر گرفته توجه کنید.

 

3. فرانشیز

بخشی از هزینه های مربوط به خسارت را باید شخص بیمه گذار پرداخت کند که به این هزینه ها فرانشیز گفته می شود.

 

 

شرایط باطل کردن بیمه نامه

در 3 حالت امکان دارد بیمه نامه ی شما باطل شود:

1. در صورتی که بیمه گذار نتواند ویزا اخذ کند.

2. اگر قبل از صدور ویزا از رفتن به سفر منصرف شدید.

3. بعد از صدور ویزا تا پایان زمان مهلت ویزا نمی توانید بیمه نامه را باطل نمائید.

 

 

مواردی که شامل بیمه مسافرتی نمی شوند:

1. صدمات ناشی از حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله.

2. آسیب هایی که از ورزش ها یا بازی های مهیج و خطرناک ایجاد می شود.

3. اگر ثابت شود که شخص بیمه گذار قصد فریب و سوء استفاده از شرکت بیمه را داشته باشد.

4. مرگ یا آسیب در صورت خود کشی.

5. صدمات ناشی از استفاده از مشروبات الکلی یا مواد مخدر.

6. مواردی که قبل از شروع اعتبار بیمه مسافرتی اتفاق افتاده باشد

7. اگر بار به خوبی بسته نشده باشد یا موادی باشد که طی سفر فاسد یا خراب شود بیمه خسارتی پرداخت نمی کند.

8. هزینه های مربوط به ابزاری مانند عینک و وسایل و ابزار پزشکی و درمانی.

9. تأخیری که به دلیل جنگ یا موارد مشابه اتفاق بیفتد که بیمه گذار قبل از سفر از احتمال آن آگاهی دارد.

10. خسارت یا جراحت بیمه گذار درصورت حضور در شورش و جنگ.

11. خسارت در صورت شرکت در شرط بندی یا دعوا.

12. در صورتی که پزشک، بیمه گذار را از سفر منع کرده باشد.

13. تأخیر در پرواز های چارتری.

14.مفقود شدن یا دزدیدن پول و طلا و اشیا قیمتی.

صدور بیمه مسافرتی

نحوه پرداخت خسارت از طرف بیمه

شرکت های بیمه رسان به دو طریق می توانند هزینه خسارات را پرداخت کنند.

1. شرکت بیمه رسان با مکانی که بیمه گذار برای رفع خسارت به آن مراجعه می کند، ارتباط برقرار می کند و هزینه خسارت را پرداخت می کند.

2. شرکت کمک رسان برای جبران خسارت هزینه را مستقیم به خود بیمه گذار پرداخت می کند. بیمه گذار می تواند هزینه مربوط به خسارت را پرداخت کند و بعد از بازگشت به کشور با ارائه مدارک لازم، هزینه را از شرکت بیمه دریافت کند.

 

صدور بیمه مسافرتی در اسرع وقت

در دنیایی که می توان با یک کلیک ساده و جستجو در اینترنت تمام مراحل اداری و خرید ها را انجام داد، خرید آنلاین و اینترنتی بیمه مسافرتی چندان دور از انتظار نیست. شما می توانید از طریق مراجعه به سایت شرکت های صدور بیمه با بررسی دقیق شرایط و ویژگی های هر کدام برای صدور بیمه مسافرتی اقدام کنید. سایت آژانس مسافرتی و جهانگردی احمدزاده یکی از مسئولین فوق در زمینه ی صدور بیمه مسافرتی می‌باشد که خدمات مورد نظر را در اسرع وقت پی گیری می کند. مشاورین باتجربه آژانس احمدزاده در زمینه ی صدور بیمه مسافرتی با توجه به نوع سفر شما بهترین گزینه را پیشنهاد می دهند، پس با خیال آسوده سفر کنید.

سوالات متداول بیمه مسافرتی

در صفحه اصلی سایت گزینه  بیمه سمافرتی را انتخاب کنید و اطلاعات سفر را وارد نمایید. سپس بسته های بیمه ای متناسب با سفر به شما پیشنهاد میشود که حاوی لیست پوشش هاو قیمت طرحها میباشد. طرح مورد پس از انتخاب طرح مورد نظر اطلاعات مسافر را وارد نمایید. چنانچه قبلا از بیمه سامان خرید کرده باشید احتمالا با وارد کردن کد ملی اطلاعات شما نمایش داده خواهد شد.همچنین اگر در این سفر افرادی شما را همراهی میکنند میتوانید آنها را به لیست مسافران اضافه نمایید. در نهایت هزینه قابل پرداخت را از طریق درگاه بانک پرداخت نمایید و بیمه نامه های خود را از سایت دانلود ودر صورت نیاز چاپ کنید

بیمه نامه های مسافرتی بدون مهر بیمه سامان نیز اعتبار دارد ولی چنانچه برای ارائه به سفارت خانه های کشورهای اروپایی نیاز به مهر وجود داشته باشد میتوانید با مراجعه به آژانس های مسافرتی طرف قرارداد یا شعب بانک سامان یا نمایندگی ها و شعب بیمه سامان مراجعه نمایید.

بیمه مسافرتی برای سفر به بعضی مناطق الزامی است. در این مناطق بدون بیمه مسافرتی سفارت‌خانه به شما ویزا نمی‌دهد. برای مثال برای سفر به منطقه شنگن، بیمه مسافرتی الزامی است. باید با توجه به مقصد سفر خود ببینید که آیا بیمه مسافرتی ضروری است یا نه.

بیمه مسافرتی در برابر تهدیدات احتمالی سفر از شما محافظت می‌کند. برای مثال اگر در سفر دچار حادثه جسمی شوید، با توجه به هزینه بالای درمان در بعضی از کشورها همچنین ناآشنا بودن با محل و زبان کشور مقصد، داشتن بیمه مسافرتی به شدت توصیه می‌شود.

با داشتن بیمه مسافرتی نباید نگران مشکلات سفر بود؛ چون در برابر مسائل مختلفی که ممکن است در سفر پیش بیاید، از شما حمایت می‌کند. اگر وسیله حمل‌ونقل شما تأخیر طولانی داشته باشد، اگر دچار حادثه جسمی شوید، اگر بار همراه شما گم شود و مسائل دیگر بیمه مسافرتی از شما در برابر همه این‌ها پشتیبانی می‌کند.

 

انواع خساراتی مثل صدمات جسمی، خسارات مالی ناشی از گم شدن بار، تأخیر وسیله حمل‌ونقل، گم‌شدن یا به سرقت رفتن پول، گم شدن مدارک شناسایی و… تحت پوشش بیمه مسافرتی است.

باید فوراً با شرکت کمک‌رسان تماس بگیرید و حادثه را برای کارشناس شرح دهید. شماره این شرکت روی بیمه‌نامه شما نوشته شده است.

حق بیمه مسافرتی به عوامل متعددی بستگی دارد. بسته به سن شما، مقصد و مدت سفرتان و سقف تعهداتی که برای بیمه مسافرتی خود انتخاب می‌کنید، حق بیمه مسافرتی شما می‌تواند متفاوت باشد.

بعضی از سفارت‌خانه‌ها داشتن بیمه مسافرتی را برای اخذ ویزا الزامی می‌دانند. بسته به مقصدی که برای سفر خود در نظر دارید، ممکن است به بیمه مسافرتی نیاز داشته باشید. برای مثال در حوزه شنگن بیمه مسافرتی الزامی است.

 

بیمه مسافرتی دارای مدت مشخصی است و پس از آن باطل می‌شود. برای تمدید باید مجدداً خریداری فرمایید.

مطابق شرایط بیمه‌نامه، شرکت بیمه هزینه فقدان بار شما را پرداخت می‌کند.

 

در صورت صدور ویزا، با درخواست کتبی پس از پایان مدت ویزا به نمایندگی های بیمه ای، که از آن بیمه مسافرت خریداری کرده است مراجعه و بیمه نامه خود را باطل کند. 2- در صورت عدم صدور ویزا، با درخواست کتبی و ارائه نامه سفارت به نمایندگی های بیمه ای، که از آن بیمه مسافرت خریداری کرده است مراجعه و بیمه نامه خود را باطل کند.

 

دکمه بازگشت به بالا