ارمنستانجاذبه های گردشگریجهانگردیراهنمای سفرکشورهامجله گردشگری

جاهای دیدنی ارمنستان

دلایل مختلفی سیل مسافران را برای گذراندن تعطیلات به سمت خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در ارمنستان می کشاند که مهمترین آن می تواند کشف رمز و راز های تاریخی و تماشای جاهای دیدنی ارمنستان باشد. اگر شما نیز به قصد تفریح و بازدید از دیدنی های ارمنستان راهی این سفر هستید، بهتر از قبل از سفر اطلاعاتی راجع به معروف ترین جاهای دیدنی ارمنستان داشته باشید. در این مطلب قرار است بگوییم که در سفر به ارمنستان چه دیدنی هایی منتظر شما است.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

معبد گارنی

اگر بخواهیم از تمام دیدنی های ارمنستان بازدید کنیم قطعا باید روزهای بیشتری برای اقامت و رزرو هتل در نظر بگیریم اما پپیشنهاد می کنیم با گلچینی از جاذبه های توریستی و معروف ارمنستان، هویت و تاریخ ارمنی ها را در عرض چند روز فرا بگیرید. معبد یا قلعه گارنی یکی از مهمترین آثار تاریخی و جاهای دیدنی ارمنستان است که در 28 کیلومتری جنوب شرقی ایروان در استان کوتایک قرار گرفته است. از جذابیت های این قلعه ستون های سنگی بزرگی است که با دیدن آن یاد کاخ چهل ستون اصفهان زنده می شود.

بدیهی است که با تماشای این معبد محو سازه های سنگی و معماری تحسین برانگیز آن می شوید که بیشتر معماری ایران باستان را به تصویر می کشند. جالب است بدانید که بنای معبد به فرمان شاه تیرداد اول در سال 66 میلادی ساخته شد و حمام کاشی کاری شده ای که در محدوده معبد قرار دارد متعلق به دختر خسرو پرویز بوده که تمام قسمت های موجود در آن قابل مشاهده است. در کتیبه ای که در معبد گارنی وجود دارد متنی به زبان یونانی نوشته شده که به تاریخچه ساخت این معبد اشاره دارد.

بیشتر بخوانید: شهرهای توریستی ارمنستان

نوشته های مشابه

جاذبه های گردشگری ارمنستان

کلیسای گغارت

کلیسای گغارت یکی دیگر از آثار تاریخی ارمنستان می باشد که در 35 کیلومتری جنوب شرقی ایراوان میزبان گردشگران و توریست های خارجی است. از جذابیت های این کلیسا همجواری با سواحل شرقی رودخانه آزاد می باشد که پس زمینه زیبایی را برای مسافران تور ارمنستان رقم می زند. جالب است بدانید که بنای تاریخی در دو مرحله ساخته شده بطوریکه بخشی از آن متعلق به اوایل قرن سیزدهم می باشد. کلیسای گغارت متعلق به یکی از ثروتمند ترین خاندان ارمنستان بوده و هم اکنون به عنوان یکی از میراث تاریخی ارمنستان در معرض بازدید عموم قرار گرفته است. جالب است بدانید که نام این کلیسا از نیزه ای که در بدن حضرت مسیح برای تشخیص فوت ایشان فرو کردند گرفته شده است.

جاذبه های گردشگری ارمنستان

شهر مذهبی اجمیازین

می خواهیم شما را به پایتخت قدیمی ارمنستان دعوت کنیم، شهر مذهبی اجمیازین. با اینکه این شهر امروزه چهارمین شهر وسیع ارمنستان است اما در قرن 4 میلادی به عنوان پایتخت زیبای ارمنی ها میزبان روحانیت و اسقف اعظم بوده است. در پس پرده های اجمیازین داستان ها و روایت های تاریخی بسیاری وجود دارد که در تاریخ ایران گره خورده است، بطوریکه می توان شبیه کلیسای اجمیازین را در جلفای اصفهان مشاهده کرد. اگر قصد دارید رمز و رازهای نهفته در این شهر را کشف کنید، پیشنهاد می کنیم با تور باکو همراه شوید.

جاهای تفریحی ارمنستان

شهر جرموک

شهر جرموک از دیگر دیدنی های تور ارمنستان می باشد که نمی توان طبیعت زیبا و خارق العاده آن را نادیده گرفت. جالب است بدانید که در این شهر چشمه جوشانی وجود دارد که خواص درمانی نیز دارد. بی شک خواص درمانی این چشمه جوشان یکی از دلایل رونق خرید بلیط هواپیما در تابستان است.

اگر اهل طبیعت گردی و سیر و سیاحت هستید می توانید روی طبیعت بکر ارمنستان حساب کنید. دره گل ها جای دنجی است که می تواند خستگی روزها کار و تلاش را از تنتان بیرون آورد. اگر بخواهیم نگاه کلی به این دره داشته باشیم دشتی سرسبز از گل های رنگارنگ دیده می شود که تابحال در بوم نقاشی دیده اید و حال این شانس را دارید که از نزدیک گلبرگ های زیبای آن را لمس کنید. با اینکه دره گل ها در تابستان بسیار زیبا و رؤیایی است اما در زمستان نیز با پوششی سفید و یکدست وقار و زیبایی خود را حفظ نموده و به عنوان یک پیست اسکی 7 کیلومتری میزبان گردشگران و مسافران تور ارمنستان است. بنابراین فرقی نمی کنید که خرید بلیط هواپیما ورزرو هتل خود را برای چه فصلی در نظر گرفته اید، با این حال دره گل ها می تواند جای دنجی برای تفریح و گشت و گذار در ارمنستان باشد.

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های ارمنستان

جاذبه های ارمنستان

کلیسای گریگورلوساوریچ مقدس

ارمنستان یکی از کشورهای قدیمی مسیحیت می باشد که از دیرباز مذهب خود را با ساخت کلیساهای متعدد رواج می داد، پس طبیعی است که در گوشه و کنار آن کلیساهای تاریخی و باشکوه زیادی را مشاهده کنید. کلیسای گریگورلوساوریچ مقدس یکی دیگر از این مجموعه تاریخی می باشد که به دستور اسقف اعظم در سال 1980 میلادی و همزمان با 1700 ساله شدن مسیحیت ساخته شد.

در شمایل کلی این بنا بنای سنگی خوااهید دید که با ستون ها استوار بر پایه هایی از شمش طلا تزئین شده اند.  اگر به قسمت شرقی کلیسا بروید، ناقوس های بزرگی نظرتان را جلب می کنند در حالیکه موزه ای تاریخی در پایین کلیسا منتظر ورود شما است تا کتابخانه ای تاریخی از یادبودهای گریکرلوساوریچ را برای شما به نمایش بگذارد. با اینکه این کلیسا یکی از آثار بار ارزش و تاریخی ارمنستان است اما سال های زیادی به جهت برگزاری مراسم های مذهبی مورد استفاده قرار می گرفت. جالب است بدانید که پیکر گریکرلوساوریچ در این کلیسا نگهداری می شود و مقبره آن درست روبروی درب اصلی کلیسا قرار دارد.

جاذبه های ارمنستان

ساختمان اپرا

ساختمان اپر یکی از زیباترین معماری های ایروان را به نمایش می گذارد. حتی اگر فرصت کمی برای گشت و گذار در ارمنستان دارید بازدید از ساختمان اپرا را در اولویت قرار دهید. نام این ساختمان Aram kachatorian می باشد که یادبودی از اولین اپرا نویس ارمنی می باشد. ساختمان اپرای ایروان یکی از 10 سلن های اپرای جهان می باشد که می توانید هنرنمایی های ارکستر سمفوتی، اپرا و باله را در آن تماشا کنید. جالب است بدانید که این سازه تاریخی در سال 1936 موفق به کسب مدال طلای معماری از نمایشگاه بین الملی پاریس گشته است. بی شک ساختمان اپرا در طول سال با برگزاری کنسرت های موسیقی مطرح جهان، توریست و موسیقس دوستان زیادی را برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در ارمنستان ترغیب می کند.

.درسالهای اخیر یکی از مراکز جذب توریست محسوب می شود هنرمندان معروف بسیاری جهت برگزاری کنسرتهای موسیقی درساختمان اپرا به ارمنستان سفر می کنند واز استقبال خوبی برخوردارمی شوند .مراکز تفریحی بسیاری دراطراف ساختمان اپرا دایر گردیده که تمام مسافران از این امکانات مخصوصا در فصل تابستان استفاده می نمایند .

جاهای دیدنی ارمنستان

دره گل ها

اگر اهل طبیعت گردی و سیر و سیاحت هستید می توانید روی طبیعت بکر ارمنستان حساب کنید. دره گل ها جای دنجی است که می تواند خستگی روزها کار و تلاش را از تنتان بیرون کند. اگر بخواهیم نگاه کلی به این دره داشته باشیم دشتی سرسبز از گل های رنگارنگ دیده می شود که تابحال در بوم نقاشی دیده اید و حال این شانس را دارید که از نزدیک گلبرگ های زیبای آن را لمس کنید. با اینکه دره گل ها در تابستان بسیار زیبا و رؤیایی است اما در زمستان نیز با پوششی سفید و یکدست وقار و زیبایی خود را حفظ نموده و به عنوان یک پیست اسکی 7 کیلومتری میزبان گردشگران و مسافران تور ارمنستان است. بنابراین فرقی نمی کند که خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل خود را برای چه فصلی در نظر گرفته اید، با این حال دره گل ها می تواند جای دنجی برای تفریح و گشت و گذار در ارمنستان باشد.

جاهای دیدنی ارمنستان

دریاچه سوان

دریاچه سوان یکی از معروف ترین جاذبه های گردشگری طبیعی ارمنستان است که به عنوان یک منبع آب شیرین در دل این کشور قرار گرفته است. دریاچه سوان به عنوان یکی از مراکز توریستی ارمنستان در سواحل شنی خود مجموعه ی رفاهی و تفریحی خوبی را برای میزبانی از توریست های خارجی تدارک دیده است. در این مجموعه علاوه بر تفریح در پارک های آبی می توانید از ورزش های سوارکاری و تنیس لذت ببرید. اگر در هتل خاصی  اقامت ندارید می توانید یکی از سوئیت های موجود در این مجموعه را رزرو کنید و خاطره ی شیرینی از اقامت در ارمنستان را تجربه کنید.

جاهای دیدنی ارمنستان

خرید بلیط هواپیما ارمنستان زیر قیمت

سفرهای هوایی به اندازه کافی هیجان انگیز هستند چه برسد به اینکه مقصدتان ارمنستان باشد. اگر برای بازدید از جاذبه های گردشگری ارمنستان برنامه ریزی کردید وقت آن رسیده تا سری به سایت های هواپیمایی بزنید و برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در ارمنستان اقدام کنید. آژانس احمدزاده مشهد یکی از معتبرترین سایت های هواپیمایی است که در زمینه ارائه خدمات گردشگری بصورت شبانه روز فعالیت می کند. شما می توانید با مراجعه به سایت هواپیمایی احمدزاده در منوهای مختلف خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و رزرو تور، با وارد کردن اطلاعات خواسته شده خدمات مورد نیاز را خریداری و برای سفر به ارمنستان اقدام کنید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا