جاذبه های گردشگریجهانگردیراهنمای سفرمجله گردشگریهند

جاهای دیدنی هندوستان

زمانی که کشور هند مقصد سفرتان باشد انتخاب معروف ترین جاهای دیدنی هندوستان برای گردش و تفریح کار بسیار سختی خواهد بود. هند سرزمین وسیعی است که می‌توان در گوشه و کنار آن آثاری از تمدن و فرهنگ مردمانش را کشف کرد. قطعاً اگر بخواهیم تمام جاهای دیدنی هند را معرفی می کنیم، در این مقاله نخواهد گنجید، پس به اتفاق می‌رویم سراغ معروف ترین آنها.

هند سرزمینی با تنوع ترین فرهنگ و مذهب در دنیاست که هفتمین کشور از لحاظ وسعت و دومین کشور از نظر جمعیت است. جاذبه های تاریخی هند نشان دهنده‌ی فرهنگ و مذهب غنی این کشور است. علاوه بر این جاذبه های تاریخی، سواحل و پارک های هیجان انگیز، بناهای مذهبی از مذاهب مختلف و طبیعت بکر و ناب بهترین و جذاب ترین مکان ها برای گردش در هند می باشند.

جاذبه های گردشگری هند

بناهای تاریخی هند

بناها و مکان های تاریخی هند از جمله جاهای دیدنی هند شناخته شده و معروف هند می باشد. بسیاری از گردشگران و توریست ها برای دیدن جاهای تاریخی به هند سفر می کنند. بناهای تاریخی هند معرف معماری شاهکار و بی نظیر مردم این سرزمین است.

بناهای تاریخی هند - آژانس احمدزاده

تاج محل، مشهورترین عمارت معروف هند

هرگاه که نام کشور هند گفته می شود بسیاری از ما به یاد تاج محل می افتیم. تاج محل مشهورترین بنای تاریخی هند می باشد و یکی از محبوب ترین جاهای است که سالانه گردشگران و توریست های بسیاری گردش خود را از این مکان شروع می کنند. بیشتر ساختمان تاج محل از سنگ مرمر سفید تشکیل شده است. هنرمندان هندی با استفاده از سنگ های قیمتی مانند یشم، لاجورد، الماس و مروارید منبت کاری های خارق العاده ای را روی بنا پدید آورده اند که بر جذابیت تاج محل افزوده است.

بیشتر بخوانید: باغ های بوچارت، قطعه ای از بهشت

تاج محل - - جاهای دیدنی هند - آژانس احمدزاده

قلعه سرخ، عظیم ترین بنای تاریخی هند

قلعه سرخ یکی از بناهای تاریخی هند، دهلی نوست که در سال 1648 ساخته شده است. دلیل این نامگذاری استفاده از ماسه سنگ های قرمز در ساخت این بناست. قلعه سرخ مساحتی بالغ بر دو کیلومتر مربع دارد که توسط خندقی بزرگ احاطه شده است. قلع سرخ دو دروازه‌ی دیدنی دارد، لاهور نام دروازه ی ورودی اصلی قلعه است که در بدو ورودتان از شما استقبال می کند. دروازه دهلی دومین دروازه قلعه سرخ می باشد که در قدیم برای تشریفات از آن استفاده می کردند. سالن مرمرسفید جذاب ترین بخش قلعه می باشد که پیشنهاد می کنیم حتماً از آن دیدن کنید.

بیشتر بخوانید: سوغات هندوستان چیست؟

قلعه سرخ - جاهای دیدنی هند - آژانس احمدزاده

دروازه هند، یک بنای تاریخی هند

اگر مقصد شما در هند شهر بمبئی می باشد حتماً از دروازه هند دیدن کنید. این بنای تاریخی در سال 1911 به دلیل ورود شاه جرج پنجم و همسرش ملکه مری ساخته شد. چندین سال بعد این دروازه در مراسمی بزرگ و مجلل افتتاح شد. دروازه هند شاهد رخدادهای تاریخی بسیاری از جمله رژه نظامی های بریتانیایی در زمان استقلال هند بوده است. بنا با 26 متر ارتفاع و مشرف به دریای سرخ یکی از شگفت انگیزترین جاذبه های هند به شمار می رود. پیشنهاد می کنیم بعد از بازدید به هتل و برج تاج محل بروید و در محیطی زیبا چای میل کنید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی مجارستان

دروازه هند - - جاهای دیدنی هند - آژانس احمدزاده

بیشتر بخوانید: بهترین رستوران های هند

قلعه عامری، مجلل ترین کاخ هند

قلعه عامری از بناهای قدیمی و تاریخی مهم هند است که مهاراجه من سینگ اول در سال 1592 آن را بر فراز دامنه ی کوه ساخته است. پای پیاده یا سوار بر حیواناتی مانند فیل می توانید به قلعه بروید. قلعه عامری از بناهای مختلفی تشکیل شده است. معبد شیلا دوی و جالب چوک از جذاب ترین سازه هایی است که در این مکان با ان روبرو خواهید شد. کی پیش بروید؛ تالار عمومی با تزئینات شاهکار و تراس های بی نظیر شما را شگفت زده می کنند. اما قضیه به همین جا ختم نمی شود، تالار لذت و معبد پیروزی از شاهکارهای دیگری است که در قلعه ی عامری با آن روبرو خواهید شد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اندونزی (دیدنی های اندونزی)

قلعه عامری - جاهای دیدنی هند - آژانس احمدزاده

قلعه آگرا، تلفیق معماری اسلامی و هندو

قلعه آگرا در سال 1565 به دستور امپراتور اکبر برای کاربردهای نظامی ساخته شد. سال ها بعد شاه جهان قسمت های دیگری به قلعه اضافه کرد. مردم محلی و بسیاری از گردشگران این قلعه را با نام قلعه سرخ آگرا می شناسند. هنگامی که به دیوارها و سازه های بنا نگاه می کنید می توانید تلفیقی از معماری اسلامی و هندو را مشاهده کنید. قلعه آگرا برای علاقمندان به معماری بسیار جذاب است. در ورودی قلعه دروازه عمارسینگ قرار دارد که از بیرون دیواری کوتاه دارد. جالب است بدانید که طرح مارپیچ این دروازه در قدیم سبب گمراه شدن دشمن می شد. بی شک تماشای این اثر تاریخی ارزش خرید بلیط هواپیما و سفر به هند را دارد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ارمنستان

قلعه آگرا - جاهای دیدنی هند - آژانس احمدزاده

قلعه مهرانگار، قلعه ای با هفت دروازه

یک دیگر از جاهای دیدنی هند قلعه مهرانگار چشم اندازی منحصر به فرد به شهر قدیمی جادهاپور دارد و تنها بنای مستحکم هند می باشد. مهرانگار در قرن 15 میلادی برای حفاظت از مردم شهر جادهاپور ساخته شده است. قلعه بر روی تپه قرار دارد که دیوارهای آن غیر قابل نفوذ است. برای ورود به قلعه باید از هفت دروازه عبور کنید. حیاط ها، کاخ ها و موزه از بخش های جالب و زیبای قلعه می باشد. در موزه مهرانگار آثار مهاراجه ها نگه داری می شود.

بیشتر بخوانید: دیدنی های ایتالیا

قلعه مهرانگار - آژانس احمدزاده

قصر میسور، یکی از آثار تاریخی هند

آثار تاریخی قصر میسور با معماری خاص و جذابش در قرن 19 میلادی ساخته شده است. در باغ های سرسبز قصر ساعت ها می توانید قدم بزنید و از طبیعت ساخت دست بشر لذت ببرید. در سال 1897 به دلیل آتش سوزی مهیب سه طبقه از قصر دوباره بازسازی شد. زمانی که به قصر میسور می روید برج های مربعی و گنبدهای عظیم در کنار ستون های فوق العاده توجه شما را جلب خواهد کرد. سالن دربار و عمارت کلاه فرهنگی ازدواج از جمله زیباترین و جالب ترین قسمت های میسور می باشند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ونیز

قصر میسور - جاذبه های گردشگری هند - آژانس احمدزاده

پارک ملی هند، گردش در باغ وحش طبیعی

طبیعت بکر و ناب هند بهترین مکان برای گشت و گذار می باشد. پارک ملی هند و پناهگاه حیات وحش پریا از مهمترین و مشهور ترین جاذبه های طبیعی هند هستند. در پارک ملی می توانید گونه های مختلفی از قبیل فیل، گراز، سمور، میمون و ببر پنگال را مشاهده کنید. تنوع پرندگان پارک مثال زدنی است. پرندگانی چون مارگردن، لک لک، ماهی خورک، هورن بیل و بوجانگای دم راکتی را می توانید در این پارک از نزدیک ببینید. پروانه ها شگفت انگیزترین حیوانات پارک محسوب می شوند. قایق سواری روی دریاچه و جنگل گردی را در پارک ملی هند تجربه ای باورنکردنی را برای شما رقم خواهد زد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی انتاریو

جاهای دیدنی هند - آژانس احمدزاده

بنایی به تقدس معبد بودا

هند کشوری است که در آن مذاهب گوناگونی وجود دارد همین امر سبب شده مکان های مذهبی مختلفی در هند به چشم آید. معبد ماهابودی یکی از معروف ترین آن ها است که هر سال بودایی های بسیاری از سراسر دنیا برای عبادت به این معبد می روند. این معبد هم از لحاظ مذهبی و هم از لحاظ تاریخی حائز اهمیت است. ماهابودی در قرن ششم ساخته شده و تا کنون بارها مورد بازسازی و مرمت قرار گرفته است. یک مناره ی مخروطی و یک مجسمه ی بودا مهمترین سازه های معبد هستند.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی های آنتالیا

معبد بودا - جاهای دیدنی هند - آژانس احمدزاده

وقتی صحبت از جاهای دیدنی هند می‌شود، باید خودمان را برای لذت بردن از دیدنی هایی به وسعت هند آماده کنیم. از تاج محل و مکان های توریستی معروف هند که بگذریم، تازه می رسیم به جاذبه های طبیعی، کاخ های باستانی و معابد قدیمی که هر کدام در گوشه و کنار این سرزمین پهناور به عنوان نمادی از تمدن هند زینت بخش این دیارند. در این مطلب شما را به یک تورگردی مهیج برای کشف جاهای دیدنی هند دعوت می کنیم.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی گرجستان

تاج محل - جاهای دیدنی هندوستان - آژانس احمدزاده

سفری اکتشافی در طبیعت هند

طبیعت همیشه قدرتمندترین جاهای گردشگری هر کشور است. با آن که درختان بلند و حیات وحش وجه مشترک در تمامی جاذبه های طبیعی است؛ اما نمی توان گفت که همه ی آن ها شبیه به هم هستند. در واقع هر یک از این جاذبه های طبیعی جذابیت خاص خود را دارند که شما را برای یک سفر اکتشافی ترغیب می کند. در این بخش جاذبه های طبیعی هند را معرفی می کنیم.

بیشتر بخوانید: لاکچری ترین و لوکس ترین جزیره های دنیا

جاهای دیدنی هندوستان - آژانس احمدزاده

مرداب کرالا، زیستگاه انواع آبزیان

در راستای دریای عرب و در ایالت کرالا مجموعه ای از مرداب ها و دریاچه های مرتبط به هم قرار گرفته اند. مرداب کرالا برای دیدن انواع مختلفی از آبزیان مناسب است. تنوع بالای گونه هایی چون خرچنگ، قورباغه، پرندگان آبی و حیواناتی مانند سمور دریایی و لاک‌پشت شما را قطعاً شگفت زده می کند. علاوه بر تماشای حیوانات، قایق رانی یکی از پرطرفدارترین سرگرمی توریست ها در مرداب کرالاست.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی اتریش

مرداب کرالا - جاهای دیدنی هندوستان - آژانس احمدزاده

قصر دریاچه، مشهور ترین جاذبه هند

در سال 1983 با فیلم برداری فیلم جیمز باند در قصر دریاچه، این مکان به سرعت جزء جاهای دیدنی هند قرار گرفت. قایق سواری در این مکان آرامشی دلپذیر را در شما به وجود می آورد که برای رهایی از روزمرگی های زندگی بسیار مناسب است. در حال حاضر قصر دریاچه دارای یک هتل 5 ستاره و لوکس است که برای اقامت در جوار این جاذبه های دیدنی تأسیس شده است. پیشنهاد می کنیم برای قایق سواری بیشتر و لذت بردن از سواحل شرقی پیچولا اقدام به رزرو هتل قصر دریاچه کنید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی فرانسه

قصر دریاچه - جاهای دیدنی هندوستان - آژانس احمدزاده

دیدن ببر هندی در پارک ملی کانها

اگر توجه کرده باشید در اکثر باغ وحش ها آن دسته از قفسه هایی که حیوانات درنده نگهداری می‌شوند، پربازدیدترند. در واقع تجربه ی هیجانی توأم با ترس، علاقه مندان را به این سمت و سو می کشاند. پارک ملی کانها در هند با فضایی به وسعت دشت ها و دره‌های خارق العاده، مجموعه ای از حیوانات وحشی را گرد هم آورده تا همواره در جهت عدم انقراض گربه سانان غول پیکر قدم بردارد. پارک ملی کانها محیطی جذاب و مهیج برای گردش های خانوادگی است. از ببرهای هندی گرفته تا طبیعت بکر و فوق العاده‌ی این پارک قطعاً ارزش بازدید از این مجموعه ی دیدنی را چند برابر می کنند.

بیشتر بخوانید: هتل برج العرب دبی

جاهای دیدنی هندوستان - آژانس احمدزاده

جاهایی از دل تاریخ هند

زمان به سرعت در حال گذر است و تنها نشانه ای که از گذر زمان می ماند همین بناهای تاریخی عظیم بوده که حاکی از زندگانی مردمانی است که در گذشته نه چندان می زیستند. در ادامه با معرفی بناهای تاریخی سفری مهیج به دل تاریخ هند را برایتان رقم خواهیم زد.

بیشتر بخوانید: دیدنی های آنکارا

کاخ باد، عجیب ترین بنای تاریخی

کاخ باد یکی از عجیب ترین و شگفت آورترین بناها و مکان های قدیمی در هند است که وقتی به این عمارت باشکوه نگاه می کنید نزدیک به هزار پنجره با طرح های بی نظیر شما را حیرت زده می کند. در قدیم در این کاخ زنان سلطنتی زندگی می کردند تا بتوانند از نزدیک فعالیت خیابان ها را مشاهده کنند. کاخ باد در پنج طبقه به صورت هرمی ساخته شده و معماری این بنا توسط راج پاتونا انجام شده که می توان گفت جزء آثار به یادماندی اوست. وقتی به شهر جیپور هند سفر کردید حتماً بازدید از کاخ باد را مد نظر داشته باشید.

کاخ باد - آژانس احمدزاده

مناره قطب، مرتفع ترین بنای آجری

مناره قطب، دومین مناره مرتفع آجری جهان که یکی از شاهکار جاهای تاریخی هند می باشد. در 80 متر ارتفاع این بنا از مصالحی نظیر سنگ مرمر، آجر و سنگ ماسه قرمز استفاده شده که روی آن آیاتی از قرآن کریم حکاکی شده است. در نزدیکی مناره قطب مسجد زیبای قوت الاسلام را مشاهده خواهید کرد که ستون آهن مسجد از شگفتی های دیگری است که در این منطقه شما را جذب خود می کند. ستون آهن از فلزاتی ساخته شده که زنگ نمی زنند به همین دلیل این نام را بر روی ستون گذاشته اند.

بیشتر بخوانید: زیباترین مناطق روی زمین

مناره قطب - آژانس احمدزاده

جاهایی به وسعت مذاهب هند

همه ما هند را به کشور هفتاد و دو ملت می شناسیم و می دانیم در این کشور مذاهب مختلفی در کنار هم زندگی می کنند. تفاوت مذهب در بین مردمان هند سبب شده بناهای مذهبی گوناگونی در این کشور پدیدار شوند. مکان های مذهبی هند یکی دیگر از جاذبه های گردشگری هند می باشد که سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا برای بازدید و عبادت به این مکان ها می روند.

بیشتر بخوانید: معرفی هتل جمیرا دبی

مکا مسجد حیدرآباد، بزرگترین مسجد جهان

مکا مسجد حیدرآباد بزرگترین مسجد جهان که بیش از ده هزار نفر می توانند برای نماز و سایر مراسمات مذهبی در آن حضور پیدا کنند. این مسجد در سال 1614 شروع به ساخت شد و پس از 80 سال ساختش به پایان رسید. وقتی به مسجد حیدرآباد بروید می توانید دروازه ای که از مکه به این مکان مقدس آورده شده و در مرکز قرار داده اند را ببیند. به بالای طاق ها و درها توجه داشته باشید تا تماشای نسخه های خطی و قدیمی قرآن را از دست نداده باشید.

مکا مسجد حیدرآباد، بزرگترین مسجد جهان - آژانس احمدزاده

معبد آمریتسار، قطب تاریخی و فرهنگی هندوستان

آمریتسار، قدیمی ترین معبد هند که از سال 1577 تا کنون مهمترین عبادتگاه سیک ها و هندوهاست. بسیاری این معبد را قطب تاریخی و فرهنگی هند می دانند و به دلیل تزئینات طلایی به آن لقب معبد طلایی را داده اند. در سال 1604 هرمندیر صاحب اصلی ترین بخش معبد افتتاح شد و کمک خوبی برای ثبت این معبد به عنوان یکی از جاهای دیدنی هند کرد. هنگامی که از آمریتسار بازدید کنید تلفیق معماری اسلامی و هندو را خواهید دید. بزرگترین گنبد معبد گل نیلوفرآبی را به نمایش می گذارد که نشان پاکی است.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی نروژ همراه با عکس کشور نروژ

معبد آمریتسار - آژانس احمدزاده 

 معبد راناکپور، مشهورترین معبد دین جین

معبد راناکپور که در قرن 15 میلادی ساخته شده یکی از مشهورترین معابد دین جین می باشد. این معبد به دلیل تزئینات فراوان و معماری منحصر به فردش جزء مهمترین مکان های مذهبی است که از لحاظ جاهای دیدنی هم بسیار حائز اهمیت است. 29 سالن، 80 گنبد و 1444 ستون قطعاً ساعت ها برای بازدید از این معبد وقت خواهید گذاشت. در هر گنبد مجسمه ای از خدایان قرار داده شده است. حکاکی هایی که در تمامی معبد مشاهده می کنید سبب شده راناکپور بهترین جاذبه مذهبی شناخته شود.

بیشتر بخوانید: شهرهای توریستی ارمنستان

معبد راناکپور - آژانس احمدزاده

پس از عبور از طبیعت آرامش بخش هند، سفری کوتاه به تاریخ هند داشتیم. آنچه مسلم است هند از مقصدهایی است که ارزش بیش از یکبار سفر کردن را دارد، پس چمدان خود را ببندید و خودتان را با رزرو تور هند به یک سفر متفاوت دعوت کنید. البته اگر اهل سفرهای انفردی هستید می توانید با وارد شدن به سایت آژانس احمدزاده، برای خرید بلیط هواپیما هند و همچنین رزرو هتل‌ اقدام کنید.

آژانس هواپیمایی احمدزاده با سال ها تجربه در زمینه‌ی ارائه ی خدمات پرواز، یکی از معتبرترین سایت‌های فروش بلیط هواپیما در مشهد که می‌توانید در اسرع وقت و بدون محدودیت زمان و مکان از خدمات آن استفاده کنید. برگذاری تورهای ایرانگردی و جهانگردی، اخذ ویزا و گرفتن وقت سفارت از خدمات شایان این مجموعه برای مسافران است.

خرید بلیط هواپیمای هند زیر قیمت

بناهای تاریخی، جاهای دیدنی هند و طبیعت زیبای هند قطعاً شما را برای سفر به هند ترغیب کرده است. توجه داشته باشید برای سفر و گردش در این کشور باید ملزومات سفر از قبیل خرید بلیط هواپیما، اخذ ویزا، خرید بیمه مسافرتی و رزرو هتل خارجی را در نظر بگیرید. برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل کافی است به سایت آژانس هواپیمایی جهانگردی احمدزاده مراجعه کنید. در این سایت قادر خواهید بود انواع بلیط ها را از بهترین شرکت های هواپیمایی خریداری کنید و همچنین هتل های لوکس و ستاره دار هند را برای اقامت رزرو کنید.

5/5 - (3 امتیاز)

رجبیان

افسانه شاهین فر کارشناش تولید محتوا - متخصص در زمینه ی تولید محتوای گردشگری موضوعات و مقالات مرتبط با موضوع سفر را برای شما به اشتراک میزارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا