ایتالیاجهانگردیمجله گردشگری

دیدنی های ایتالیا

40 میلیون گردشگر در سال، رقم قابل توجهی است برای کشور ایتالیا که بیشترین مکان های دیدنی ایتالیا ثبت شده دنیا را در کارنامه خود دارد. تاریخ، هنر، غذا، موسیقی، معماری، فرهنگ، اماکن مقدس، روستاهای جذاب، سواحل بی نظیر، کوهستان های باشکوه همه و همه در شمار دیدنی های ایتالیا هستند که با سفر به ایتالیا میتوانید تجربه نمایید.

ایتالیا کشور چکمه

برای پیدا کردن کشور ایتالیا از روی نقشه جهان، باید دنبال یک چکمه بگردید. کشور ایتالیا به خاطر شکل ظاهری چکمه مانندش به این نام شهرت دارد. ایتالیا زادگاه امپراطوری روم و رنسانس است. یک مطلب قابل توجه دیگر، در قلب ایتالیا  دو کشور مستقل کوچک به نام واتیکان و سان مارینو  قرار دارند! تعجب نکنید ایتالیا پر از شگفتی هایی از این دست است. با ما همراه باشید تا با نشان دادن جاهای دیدنی های ایتالیا حیرت شما را بیشتر و بیشتر کنیم.

نقشه کشور ایتالیا - آژانس احمدزاده

بیشتر بخوانید: سوغات ایتالیا – صنایع دستی ایتالیا

شهر جادویی ونیز ایتالیا

مگر می توان عاشق شهری که خیایان هایش از آب است نشد! حتی فکرش هم هیجان آور است که برای عبور و مرور در شهری به جای استفاده از اتوبوس، سوار قایق شوید.

شهر ونیز مجموعه ای از جزایر که بر روی یک تالاب قرار دارد. 118 جزیره که با کانال هایی جداگانه به هم متصل شده است. برای عبور و مرور در میان جزایر باید از روی پل­ها و کانال­ها عبور کرد. جاهای دیدنی ونیز از بالای پل ها و کانال منظره ای ناب و تکرار نشدنی را برایتان به تصویر می کشد.

کانال های آبی که از میان ساختمان های قدیمی عبور می کند، احساسی رمانتیک و اصیل را در وجودتان بیدار می کند. در شهر ونیز 400 پل وجود دارد که یکی از دیدنی ترین پل های این شهر پل افسوس است. پل سرپوشیده سفید رنگی که سمبل عاشقان است و تراژدی های زیادی را از نزدیک شاهد بوده است.

حتما بخوانید: بهترین رستوران های ایتالیا

ونیز ایتالیا - آژانس احمدزاده

در میان کانال ها، گراند کانال از بقیه معروف تر است. این کانال به  شکل اس (s) انگلیسی برعکس است. شلوغ ترین و پرترافیک ترین خیابان شهر ونیز همین کانال است که همیشه مملو از قایق های گردشگری یا قایق حمل کالاست.

جهت اطلاع باید بدانید که پلیس ها و اتش نشانی­های شهر ونیز به جای خودروهای آژیر دار با قایق موتوری در شهر عبور مرور می کنند. هنگام بازدید از این شهر جادویی چنان افسون مناظرش می­شوید که وقت و زمان را از یاد می برید. ساعت های طولانی گردش در این شهر بسیار متنوع و جذاب است و شما را خسته نمی کند. پیشنهاد ما به شما رزرو هتل های ایتالیا و یک شب اقامت هیجان انگیز در هتل های روی آب ونیز است.

حتما بخوانید: کلگری کانادا

جاهای دیدنی ایتالیا - آژانس احمدزاده

شهر وورنا ایتالیا، نمایی عاشقانه از یک تراژدی

عاشقان تراژدی به خوبی می دانند که داستان  عاشقانه و جذاب رومئو و ژولیت در این شهر شکل گرفته است. عجله نکنید دلیل شهرت وورنا به خاطر این داستان نیست، باید به خیلی قبل تر رجوع کنید، زمانی دورتر از این نمایشنامه! فکرش را بکنید 2000 سال قبل، یک سالن آمفی تئاتر باگنجایش 30 هزار نفر در این شهر ساخته شده است. تماشاخانه وورنا سومین سالن بزرگ ایتالیا و از مراکز قرون وسطایی با مجموعه ای از قلعه های جذاب و تماشایی است.

بیشتر بخوانید: کافه های معروف ایتالیا

اجرای موسیقی زنده در این سالن قدیمی، به خوبی تاریخ، فرهنگ و هنر ایتالیا را به رخ  بینندگان می کشد. محله رومی در شهر وورنا نیز جایگاه برگزاری فستیوال اوپرا است. بازدید از این منطقه را از دست ندهید. بهتر است برای تماشای دقیق تر شهر وورنا به جای اتومبیل از دوچرخه استفاده کنید. در طول گردش  بازدید از خانه ژولیت را از قلم نیندازید. این خانه مربوط به قرن سیزدهم میلادی است که نشان های خانوادگی منحصر به فردی بر دیوارهایش نقش بسته است.

جاهای دیدنی ایتالیا - آژانس احمدزاده

کلیسای سانت ماریا دل فیوز (میلان)،یکی از دیدنی های ایتالیا

کلیسای سانت ماریا بین قرن سیزدهم تا پانزدهم ساخته شده است. گنبد خارق العاده و برج ناقوسی آن از شگفتی هایش است. هنگام بازدید از بزرگ ترین کلیسای جهان، بهترین نمونه از سبک گوتیک پر زرق و برق را خواهید دید. یک ورودی پر نور و سالن­های تزیین شده، نمونه برجسته ای از معماری دوران رنسانس را برایتان به تصویر می کشد. 52 ستون، سقف بلند این کلیسا را روی سر خود نگه داشته است. کمی صبر کنید همه چیز به اینجا ختم نمی شود!

منتظر یک شگفتی دیگر باشید. عاشقان هنر نقاشی و تابلوی شام آخر لئوناردو داوینچی می­توانند این تابلوی معروف رادر کلیسای سانت ماریا ببینند. تماشای این شاهکار هنری در این کلیسا از بخش های فراموش نشدنی سفر به ایتالیا است. پس هر چه زودتر برای گرفتن وقت سفارت و اخذ ویزای ایتالیا از سایت هواپیمایی و جهانگردی احمدزاده اقدام کنید.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی ارمنستان

کلیسای سانت ماریا دل فیوز - آژانس احمدزاده

پمپئو، بلندترین آتشفشان فعال ایتالیا

اگر همیشه آرزو داشتید کوه اتشفشان فعالی را از نزدیک ببینید، بدانید که هنگام بازدید از دیدنی های ایتالیا به آرزویتان می رسید. یک آتشفشان که در حال سیگار کشیدن است!! منظره ای که هیچ وقت از ذهنتان پاک نمی شود. کوه آتنا بلندترین آتشفشان فعال اروپا در این جزیره قرار دارد. نقاشی های دیواری معرق، مجسمه های که با خنک شدن گدازه های آتشفشانی محصور شده اند، بقایای خانه ها، حمام، معابد، سالن تئاتر، خیابان های قدیمی که توسط ارابه ها زخمی شده اند، همه و همه از دیدنیهایی هستند که می توانند حیرت شما را صد چندان کنند.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی هندوستان

پمپئو - جاهای دیدنی ایتالیا - آژانس احمدزاده

میلان، شهر ثروتمند اروپا

شهر میلان در جنگ جهانی دوم آسیب زیادی دید ولی پس از بازسازی تبدیل به ثروتمندترین شهر اروپا شد و امروز یکی از میزبانان پرطرفدار تور ایتالیا تبدیل شده است. اگر شهر میلان را در فهرست جاهای دیدنی ایتالیا قرار ندهید تا سال­ها حسرتش را می خورید. چرا که بیشترین جاهای معماری و هنر ایتالیا در این شهر نهفته است.

گشت زنی در شهر میلان برای کسانی که عاشق مد و طراحی هستند از ضروریات است. طرفداران مد و زیبایی گالری ویتوریو امانوئل دوم را که از بهترین نمایشگاه های مد لباس زنانه در ایتالیاست را به خوبی می شناسند. فروشگاه های لوکس و مجلل، گالری های به روز، و بزرگ ترین مرکز مد و فشن دنیا را نیز از دست ندهید.

بهتر است بدانید که بسیاری از مسافران این کشور به قصد حضور در فستیوال مد و فشن از مدت ها قبل، برای رزرو هتل خارجی در میلان اقدام کرده اند. شما هم می توانید با مراجعه به سایت هواپیمایی احمدزاده از صفر تا صد خدمات مورد نیاز برای سفر به ایتالیا را در کمترین زمان دریافت کنید.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی مجارستان

- آژانس احمدزاده

برج پیزا ایتالیا، یک اشتباه فاحش

شاید باورتان نشود که دلیل شهرت جهانی برج پیزا یک اشتباه مهندسی بوده است! 177 سال طول کشید تا برج پیزا ساخته شود. سالها بعد به دلیل ضعف فنداسیون که از جنس خاک رس بود، این برج  تغییر حالت داد کمی کج شد. یک اشتباه فاحش در قرن 11 باعث کجی یک برج 1450 تنی شد! این برج  3.9 انحراف دارد. برای رسیدن به قله برج در ارتفاع 58 متری مجبورید 300 پله را رد کنید. شاید بالا رفتن از این همه پله کمی سخت باشد، ولی دیدن منظره برج از بالای مرغزاری به نام زمین معجزه ارزش این خستگی را دارد.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی ونکوور

در این منطقه علاوه بر برج پیزا بنای دیگری به نام دومو که اوج هنر تزیین با سنگ مرمر است را می توانید ببینید. بناهای دیگری که در زمین معجزه قرار دارند ترکیبی بی بدیل از سبک های مختلف معماری ایتالیایی را  به نمایش می گذارند. سنگ های مرمر با طرح هندسی منظم به سبک کاشی کاری اسلامی در کنار ستون های به سبک رومی و طاقچه ها و برج های سبک گوتیک، مجموعه ای بی نظیر از هنر معماری ایتالیایی است که می توانید در سفر به ایتالیا از آن دیدن کنید.

برج پیزا ایتالیا - آژانس احمدزاده

تابلو میکل آنژ درکلیسای سن پیترو-روم

مسیحیان این کلیسای مهم دنیای مسیحیت را به خوبی می شناسند. کلیسای سن پیترو-روم بزرگ ترین، مهم ترین، و زیباترین در ایتالیا که نه اگر اغراق نباشد، درجهان است. مسیحیان معتقدند پیتر مقدس یا همان شمعون (فردی که یکی از 12 نفر حواریون بوده ) در این کلیسا به خاک سپرده شده است. از نظر کاتولیک ها پیتر مقدس اولین پاپ مسیحیان بوده است. یکی از جاذبه های دیگر کلیساس سن پیترو، نگهداری تابلوی معروف نقاشی میکل آنژ است.

نکته جالب توجه هنگام بازدید از کلیسا که نباید فراموش کنید نوع پوشش تان است. برای بازدید از این مجموعه تاریخی مذهبی نباید دامن کوتاه، شلوارک یا لباس های غیر متعارف بپوشید.

حتما بخوانید: کشورهای حوزه شینگن

بلو میکل آنژ درکلیسای سن پیترو - جاهای دیدنی ایتالیا - آژانس احمدزاده

واتیکان، کشوری کوچک و مذهبی در قلب ایتالیا

به نظرتان واتیکان نام یک شهر، کلیسا، یا منطقه خوش آب و هواست؟ نه اشتباه نکنید، واتیکان کوچک ترین کشور دنیاست! این کشورِ مستقل در قلب شهر رم قرار دارد و محل اقامت پاپ است. اینجا یک منطقه مذهبی محسوب می شود که برای مسیحیان از لحاظ دینی اهمیت زیادی دارد. گذشته از جاذبه دینی جذابیت های هنری هم دارد. بازدید از موزه های ارزشمندی که حاوی آثار تاریخی و هنری است را فراموش نکنید. کلیسای پیتر مقدس، کاخ سنت انجلو کلیسای سیستین و میدان سن پیتر از آثاری است که چند روز می تواند شما را در این کشور کوچک مذهبی مشغول گشت و گذار کند.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی انتاریو

واتیکان - جاهای دیدنی ایتالیا - آژانس احمدزاده

خاطره ای فراموش نشدنی از دیدنی های ایتالیا

اگر شما هم دوست دارید دیدنی های ایتالیا را ببینید، ابتدا باید برای تهیه ویزا اقدام کنید سپس از سایت های معتبر برای خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل اقدام کنید. کمی صبر کنید همه این خدمات را می توانید از سایت هواپیمایی و گردشگری احمدزاده بدون محدودیت زمان و مکان دریافت کنید. از اخذ ویزا شینگن گرفته تا رزرو بلیط هواپیما، رزرو تور و همچنین رزرو هتل های بین المللی همگی در این سایت ارائه می­شود. شما فقط به فکر آماده کردن چمدان باشید بقیه کارها را به سایت هواپیمایی و جهانگردی احمدزاده بسپارید.

4.7/5 - (4 امتیاز)

رجبیان

افسانه شاهین فر کارشناش تولید محتوا - متخصص در زمینه ی تولید محتوای گردشگری موضوعات و مقالات مرتبط با موضوع سفر را برای شما به اشتراک میزارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا