راهنمای سفرنکات سفرویزای کشورها

تراول هیستوری (Travel History) یا سابقه سفر چیست؟

یکی از مدارک مورد نیاز شما برای اخذ ویزای شنگن و یا کانادا تراول هیستوری است، اما تراول هیستوری به چه معناست؟ وقتی که شما به یکی از کشور‌های خارجی سفر می‌کنید، ویزای آن کشور و مهر ورود و خروج به آن کشور در پاسپورت شما درج می‌گردد. همین روادید دریافت شده توسط شما و مهر‌های ورود و خروج داخل پاسپورتتان ، تراول هیستوری یا تاریخچه سفر یا سابقه سفر شما را خواهند ساخت. بدیهی است هر چقدر یک مسافر سفرهای بیشتری را در پاسپورت خود داشته باشد، برای دریافت ویزای شینگن، ویزای کانادا، ویزای انگلستان، ویزای استرالیا و ویزای آمریکا به عنوان یک توریست و جهانگرد، شانس بیشتری خواهد داشت. البته این نکته بدیهی است که هرچقدر اخذ یک ویزا به مدارک بیشتری نیاز داشته باشد و به عبارت دیگر اخذ آن سخت تر باشد قطعا اعتبار بیشتری در تراول هیستوری شما خواهد داشت به همین نسبت مهرهای ورود و خروج به کشورهایی که برای پاسپورت ایرانی ویزا نمی خواهند و یا ویزاهایی که به سادگی اخذ می شوند اهمیت بسیار کمتری در تاریخچه سفر شما خواهند داشت .

تراول هیستوری - آژانس احمدزاده مشهد

نگرانی از عدم بازگشت از سفر

در حقیقت یکی از دلایل عمده عدم صدور ویزای شنگن و کانادا ، استرالیا و آمریکا نبود اطمینان افسر مهاجرتی آن کشور بابت بازگشت مسافر از این کشورها است بعبارت بهتر زمانی که شما تاریخچه سفر خوبی داشته باشید، نگرانی سفارتخانه‌ها از بابت عدم بازگشت شما از سفر کاهش می‌یابد و بسیار آسان‌تر برای شما ویزا صادر خواهند نمود.

تراول هیستوری - آژانس احمدزاده مشهد

چرا سابقه سفر مهم است؟

تصور کنید یک فرد ایرانی برای دریافت یک ویزای معتبر مانند وبزای شینگن یا کانادا درخواست داده است. این فرد دارای یک پاسپورت خالی از هر مهری  است و تابحال به هیچ کشوری سفر نکرده ،برای سفارت این سوال پیش خواهد آمد که این فرد که تابحال حتی به کشورهای نزدیک محل اقامت خود که نیازی به ویزا ندارند مانند  ترکیه یا ارمنستان ( که البته ویزا راد بدو ورود صادر می کند ) و سفر به آنها بسیار راحت تر است سفری نداشته  چرا باید قصد سفر به اروپا یا کانادا را داشته باشد؟

از نظر افسر مهاجرتی پرونده شما ،تنها دلیل این سفر رسیدن مسافر به خاک کشور مقصد و عدم ترک آن پس از مهلت ویزا است! البته در ظاهر تاریخچه سفر جز موارد الزامی برای درخواست ویزا نیست اما با نداشتن سابقه سفر مناسب، عملا شانس زیادی برای دریافت ویزا نخواهید داشت و در حقیقت تاریخچه سفر یکی از ارکان اصلی صدور ویزا است.

ذکر این نکته نیز خالی از لطف نیست . چنانچه شما دعوتنامه معتبر داشته باشید، سابقه سفر مناسب میتواند شانس شما را برای دریافت ویزا بالا ببرد در حقیقت این دو عامل باعث اطمینان از بازگشت شما و ترک محدوده شنگن و کشور صادر کننده ویزا تلقی می شوند.

تراول هیستوری - آژانس احمدزاده مشهد

راههای داشتن سابقه سفر خوب

برای داشتن یک سابقه سفر خوب گام نخست سفر به  کشورهایی است که یا نیاز به ویزا ندارند ( برای مثال ترکیه یا گرجستان )، یا ویزای فرودگاهی صادر می‌کنند و یا ویزای آن‌ها الکترونیکی است.

سفر به کشورهایی نظیر آذربایجان، امارات، مالزی و چین می‌تواند یک تاریخچه سفر بی دردسر برای شما ایجاد کند. بعد از اینکه چند سفر به کشورهای بالا داشتید، می‌توانید برای اخذ ویزای شینگن از طریق آژانس هایی که رجیستر سفارت حوزه شنگن هستند اقدام کنید. برای دریافت ویزای شینگن هر چقدر تاریخچه سفر بهتری داشته باشید، شانس دریافت ویزای شما بالاتر خواهد رفت. و البته زمانیکه  برای دریافت اولین ویزای شنگن از طریق تور های مسافرتی آژانس های رجیستر سفارت اقدام مینمایید ، آژانس مربوطه در قبال اخذ وثایقی که بسته به سیاستهای سفارتهای مربوطه متغیر میباشد،  این اطمینان را به سفارت مربوطه می دهد که بازگشت شما قطعی است و قصد شما از این سفر صرفا ، یک سفر توریستی است .

تراول هیستوری

پیشنهاد میکنم این مقاله را هم بخوانید: گواهی تمکن مالی

سوابق موثر سفر جهت اخذ ویزای کانادا

جهت اخذ ویزای کانادا به صورت توریستی، چنانچه ۲ ویزای شنگن بصورت متوالی و در یک سال گذشته را داشته باشید از شانس بسیار بالاتری برای دریافت ویزا برخوردار میشوید. همچنین ویزای کشورهایی که در صدور ویزا سختگیر هستند نظیر کشور ژاپن و یا کشور کره جنوبی ، آفریقای جنوبی و برزیل نیز می‌توانند پرونده شما را تقویت کنند. ویزای تجاری چین، ویزای بلغارستان و ویزای هند هم برای دریافت ویزای کانادا موثر است.

تراول هیستوری

نکات مهم جهت داشتن تروال هیستوری یا سابقه سفر مناسب

لازم به ذکر است برای انجام سفر‌های خود، خیلی هم عجله نکنید و ما بین سفر ها فاصله منطقی قرار دهید. چون اگر تمامی سفر ها در یک بازه زمانی کوتاه انجام گردد، مشخص است که هدف شما جهانگردی نبوده و صرفا جهت تقویت تراول هیستوی اقدام به سفرهای متعدد نموده‌اید. و این خود می تواند نتیجه معکوس در پرونده شما داشته باشد .

سابقه سفرهای  شما  از طریق پاسپورت خودتان و همچنین در مواردی از طریق سیستم‌های اطلاعاتی کشور مقصد بررسی می‌شوند. زمانی که شما برای اخذ ویزای کشوری درخواست می‌دهید، چنانچه سوابق سفرهای خود را ارائه دهید، به احتمال زیاد صحت اطلاعات بررسی خواهند شد، پس در نگهداری پاسپورت فعلی و پاسپورت‌های قبلی خود کوشا باشید، در حقیقت پاسپورت های منقضی قبلی شما نشان دهنده تراول هیستوری و یا همان تاریخچه یا سابقه سفر شما است به بیان ساده تر چون تنها راه ارائه تراول هیستوری، ارائه تصویر صفحات پاسپورت است.

باز هم تاکید می‌کنیم که در زمان تعویض پاسپورت، پاسپورت قبلی خود را نگهداری کنید. چون در غیر اینصورت تقریبا غیر ممکن است به سابقه سفرهای خود برای ارائه به سفارتخانه‌ای دسترسی داشته باشیدو این می تواند برای پرونده شما بسیار مشکل ساز باشد .

تراول هیستوری

اهمیت مهرهای ورود و خروج ویزا در پاسپورت

مسافرانی که دارای ویزاهای کشورهای مختلف در پاسپورت خود می باشند در حقیقت این نکته را برای سفارت بعدی که پرونده انها را بررسی می کنند مشخص می سازند و آن این است که آنها یک توریست واقعی هستند و هدف سفر آنها قطعا توریستی است به بیان دیگر از دید برخی سفارت ها مثل کانادا یا استرالیا و یا کشورهای حوزه شنگن ارزش پاسپورت شما به مهرهای ورود و خروج آنها و یا ویزاهای چسبیده شده در آن است و اینکه شما چقدر اهل سفر هستید در اخذ ویزای این کشورها بسیار معتبر تر خواهد بود بنابر این ارزش پاسپورت شما قطعا وابسته به همین مهرها و ویزاهاست پس قدر تاریخچه سفرهای  خود را بخوبی بدانید و از آنها بخوبی مراقبت کنید .

5/5 - (3 امتیاز)

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا