اخذ ویزا

اخذ ویزای چین

بی شک چین با آنهمه جاذبه منحصربفردی که در دل خود جای داده و با فرهنگ کهنی که دارد یکی از گزینه های مسلم سفردوستان علی الخصوص گردشگران ایرانی بشمار می رود شما  بنابر هر دلیلی که بخواهید به این کشور خاص سفر کنید می بایست ویزای مربوط به آن را دریافت کنید. ما در این مطلب از مجله ی گردشگری آژانس هواپیمایی احمد زاده برآنیم  تا اطلاعات خودمان  درباره انواع ویزای چین و همچنین شرایط و مدارک لازم برای دریافت هر کدام از این ویزاها را با شما به اشتراک بگذاریم پس در ادامه با ما همراه شوید .

انواع ویزای چین

ابتدا به معرفی انواع ویزاهای صادره توسط سفارت چین در ایران می پردازیم که عبارتند از :

ویزای نوع  C: که در حقیقت برای خدمه کشتی، ماشین های باربری و … صادر می شود

ویزای نوع  D: این ویزا برای کسانی که قصد اقامت در چین را دارند صادر می شود. و به ویزای اقامت مشهور است .

ویزای نوع  G: این نوع از ویزا مختص افرادی است که قصد ترانزیت از کشور چین را دارند

ویزای J1: در واقع این ویزا برای روزنامه نگاران سازمان های خبری که زمان بیشتر از ۱۸۰ در چین می مانند صادر می شود.

ویزای  J2: این ویزا برای روزنامه نگاران سازمان های خبری که زمان کمتر از ۱۸۰ در چین اقامت میکنند صادر می شود.

ویزای  L: هدف از صدور این ویزا مقاصد توریستی است و یکی از رایج ترین ویزاهای صدوری بشمار می رود .

ویزای  M: این نوع از ویزا برای بازرگانان و افرادی است  که قصد تجارت در چین را دارند صادر می شود.

ویزای  Q1: این ویزا همان ویزای دیدار است که برای افرادی که قصد دیدار با عزیزان و آشنایان خود درچین را دارند صادر می شود .

ویزای Q2: همانند ویزای دیدار با این تفاوت که فقط برای افرادی که هدف آنها دیدار با دوستان یا خانواده خود رادارند  که به عنوان یک فرد خارجی تابعیت چین را گرفته اند صادر خواهد شد.

ویزای R: ویزای خاص برای افراد خاص این نوع ویزا برای برای کسانی که استعداد و توانایی خاصی دارند و چین به آن فرد نیاز دارد صادر می شود .

ویزای  S: این ویزا برای مسافرانی صادر می شود که قصد بازدید از همسر،فرزند،والدین و یا … که به عنوان یک فرد خارجی در این کشور کار یا تحصیل میکنند را دارند .

ویزای X1: به منظور تحصیل یا برای انجام پروژه های مطالعاتی برای مدت زمان بیش از ۱۸۰ روز صادر می شود .

ویزای  X2: به منظور تحصیل یا برای انجام پروژه های مطالعاتی برای مدت زمان کمتراز ۱۸۰ روز صادر می شود .

ویزای z: که در حقیقت آخرین نوع ویزا یا همان ویزای کار است و برای افرادی که قصد کار در چین را دارند صادر می شود.

ویزای چین

روش اخذ ویزای چین

یقینا شرط ورود به چین والبته هر کشور دیگری، اخذ ویزای آن کشور است مگر اینکه طبق توافقات دیپلماتیک سفر اتباع یک کشور به کشور دیگر نیاز به اخذ ویزا نداشته باشد مثل سفر دارندگان پاسپورت ایرانی به ترکیه. یقینا برای دریافت ویزای یک کشور باید طبق قوانین کشور صادر کننده ویزا عمل کرد. خوشبختانه طبق قوانین صدور ویزای چین برای اخذ ویزای این کشور حضور فرد متقاضی در سفارت الزامی ندارد چرا که سفارت چین با متقاضیان ویزا مصاحبه نمی کند. بنابراین شما می توانید با خیال راحت آن را به آژانس های متخصص اخذ ویزای چین محول کنید تا با اتکا به تجربه و دانسته های خود اقدام به اخذ برای شما کنند.که البته اگر در انتخاب آژانس خود دقت کنید حتما این کار برای شما سریعتر و ارزانتر انجام خواهد شد .

ویزای چین

فرم ویزای چین

در هر صورت چه خودتان راسا نسبت به درخواست ویزا اقدام کنید  و چه این امر را به آژانس مورد  اعتمادتان بسپارید؛ قبل از مراجعه به سفارت می بایست؛ فرم تقاضای ویزا را تکمیل کنید. سپس فرم ها را به همراه و  2 قطعه عکس 6*4 رنگی پشت زمینه سفید بدون عینک و پرینت حساب بانکی و تمکن مالی به مبلغ 350.000.000 ریال برای هر نفر رابه همراه اصل پاسپورت  که باید حداقل بیش از هفت ماه اعتبار داشته و سه صفحه خالی در آن باشد به همراه بیمه مسافرتی خود را به دفتر کنسولی چین تحویل دهید. دفتر کنسولی مدارک شما راتایید میکند و شما می باید بعد از تایید مدارک و فرم ها می بایست آنها را به سفارت چین ارائه دهید. سفارت چین در تهران، خیابان پاسداران، چهار راه فرمانیه واقع شده است .

البته برخی مواقع با اینکه تمام مدارک کامل است و هیچ مشکلی وجود ندارد اما سفارت از صدور ویزا جلوگیری می کند. تحت این شرایط احتمالا نوع ویزای درخواستی شما با هدف شما از سفر به چین مغایرت دارد .

ویزای چین

هزینه ویزای چین

یکی از نکات مهم دیگری که در برای اخذ ویزا چین مورد سوال هر درخواست کننده ای است هزینه ویزای چین می باشد ، هزینه ویزای چین با توجه به نوع ویزا محاسبه می شود. البته علاوه بر نوع ویزا اجازه یک بارورود یا همان سینگل و  یا چند بار ورود بودن آن که به ویزای مالتیپل شهرت دارد نیز بر هزینه ویزا اثر می گذارد. 

البته به خاطر داشته باشید که سفارت چین انواع ویزاهای صادره خود را در غالب عادی و فوری صادر می کند بدیهی است که هزینه ویزای فوری گرانتر از ویزای عادی است .معمولا صدور ویزای توریستی  فوری چین 5 روز و ویزای عادی چیزی نزدیک به 2 هفته زمان می برد . مدت زمان صدور ویزا برای انواع ویزاهای دیگر بسیار متفاوت می باشد . شاید ذکر این نکته هم ضروری باشد که مانند بسایر از ویزاهای سایر کشورها در صورتی که ویزای شما در سفارت به هر دلیلی رجکت شود سفارت هیچ هزیه ای را به شما مسترد نخواهد کرد.

قوانین صدور ویزا گاها با توجه به شرایط اقتصادی ، سیاسی ویا مسایل داخلی کشورها تحت شعاع قرار میگیرد و تغیراتی میکند که در برخی کئارد موجب تسهیل صدور و یا برعکس سخت شدن شرایط صدور ویزا خواهد شد گرچه  متاسفانه مسایلی مثل ظهور ویروس کوید 19 می تواند منجبر به توقف کامل صدور ویزا در یک بازه زمانی شود . اگر در پایان این مطلب هنوز در خصوص ویزای چین سوالی داشتید می توانید با همکاران ما در بخش ویزای آژانس احمد زاده تماس بگیرید .

فرم درخواست ویزای چین

  • این فیلد برای اعتبار سنجی است و باید بدون تغییر باقی بماند .

5/5 - (1 امتیاز)

محمود کرمی پور

محمود کرمی پور هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا