ایرانگردیجاذبه های گردشگریراهنمای سفرمجله گردشگری

آبشار لوه گلستان

طبیعت زیبای شمال جاهای دیدنی بسیاری دارد اما در میان جنگل و آبشار لوه گلستان بی‌نهایت دیدنی و زیباست. شگفتی و زیبایی این آبشار قابل‌تعریف نیست و در وصف نمی‌گنجد. کسانی که از نزدیک این آبشار را دیده‌اند، لذت حضور در این منطقه را از نزدیک حس کرده‌اند. اگر اهل آبشارگردی در دل جنگل های انبوه گلستان هستید، این مطلب را از دست ندهید.

آبشار لوه در گلستان

اگر از منطقه سرسبز گیلان و مازندران عبور کنید، در مسیر راه به استان زیبا و دیدنی گلستان می‌رسید. از جاذبه‌های گردشگری این استان می‌توان به نزدیکی جنگل‌های انبوه و دریا اشاره کرد. در برخی نقاط این استان شاهد مکان‌های خشک و بیابانی نیز هستیم؛ بنابراین تنوع آب‌وهوای این منطقه قابل‌تأمل و دیدنی هست. از زیبایی‌های این استان وجود آبشار لوه در گلستان می‌باشد. آبشار پلکانی لوه با ارتفاع بالغ ‌بر 75 متر، از بهترین و محبوب‌ترین جاذبه‌های استان گلستان هست.

حتما بخوانید: ماسال کجاست؟ بهشت گم شده در گیلان

آبشار لوه در گلستان - آژانس احمدزاده مشهد

موقعیت جغرافیایی و اقلیمی آبشار لوه گلستان

آبشار لوه در 20 کیلومتری گالیکش و در 5 کیلومتری شاهراه اصلی استان گلستان به خراسان شمالی هست. این آبشار در حاشیه روستایی با همین نام و در جنگلی انبوه با درختان برگ‌پهن واقع‌ شده است. برای دسترسی به روستای لوه در مسیر جاده گرگان به بجنورد و پس از طی 5 کیلومتر از جاده اصلی گلستان به مشهد در سمت راست جاده  به این روستا نزدیک می‌شویم. در واقع آبشار لوه در شمال جنگل لوه قرار گرفته است و جنگل نیز در جنوب استان سمنان واقع‌ شده است که در مسیر دشت‌های زیبای  شاهرود قرار دارد.

آبشار لوه در استان گلستان در مسیر پلکانی و کاملاً طبیعی بر روی صخره‌ها فرو می‌ریزد و با 5 طبقه در درون دره‌ای با عمق 35 متر می‌ریزد. این دره از درختانی نظیر ممرز، افرا و توسکا پوشیده شده است.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی املش گیلان

منطقه گردشگری و جنگلی لوه در مجاورت پارک ملی گلستان و در جنوب شرقی  شهرستان مینودشت قرارگرفته است. به دلیل وجود دریای خزر آب‌وهوای این منطقه مرطوب و معتدل می‌باشد.

پوشش گیاهی جنگل لوه از گیاهان پهن‌برگ خزری مانند بلوط، آزاد، ممرز، خرمن دی، انجیلی، زبان‌گنجشک، نمدار، اوجا، پلت، شیردار، ولیک، آل، زرشک، توسکا، سیاه تلو و گلابی وحشی هست.

این منطقه به علت داشتن گونه‌های مختلف گیاهی و چشمه‌سارهای فراوان ازجمله آبشار پلکانی لوه، زیستگاه مناسبی برای گونه‌های مختلف پرندگان ازجمله پرندگان آوازه‌خوان هست. در حال حاضر گردشگران ایرانی و خارجی به‌وسیله تورهای مختلف به این مکان زیبا مراجعه می‌کنند و از مشاهده مناظر زیبای این منطقه لذت می‌برند. شما نیز می‌توانید با تورهای ایرانگردی احمدزاده همراه شوید.

حتما بخوانید: جنگل های مازندارن

آبشار لوه در گلستان - آژانس احمدزاده مشهد

اهمیت آبشار لوه گلستان، عروس آبشارهای گلستان

نزدیکی آبشار لوه در استان گلستان با پارک جنگلی و بزرگراه ارتباطی مشهد به این مکان، ارزش ویژه‌ای بخشیده است. گالیکش  دارای آبشارهای متعددی هست و در این میان آبشاره لوه  یکی از بی‌نظیرترین آبشارهای استان گلستان در روستای لوه هست.

مجموعه آبشارهای لوه شامل چند آبشار بزرگ و کوچک به شکل پلکانی است که هرکدام از این آبشارها حوضچه‌هایی را ایجاد کرده‌اند.ارتفاع یکی از این آبشارها به 15 متر می‌رسد و نزدیکی این آبشار با پارک ملی استان گلستان در امتداد مسیر گلستان به مشهد ، ارزش توریستی و گردشگری ویژه‌ای برای این منطقه به ارمغان آورده است.

ارزش این آبشار به حدی است که به این آبشار لقب عروس آبشارهای گلستان را داده‌اند.

حتما بخوانید: بهترین مناطق شمال برای مسافرت کجاست؟

متأسفانه افرادی که با این منطقه آشنا شده‌اند چندان زیاد نیستند و اغلب افرادی که این روستا را از نزدیک دیده‌اند به‌وسیله دوستان، معرفی آشنایان و یا به شکل کاملاً اتفاقی در مسیر راه خود به این روستا برخورد کرده‌اند. درحالی‌ که اهمیت این روستا و آبشار بی‌نظیر آن می‌تواند، این منطقه را به یکی از قطب‌های مهم گردشگری و توریسم تبدیل کند.

آبشار لوه در گلستان - آژانس احمدزاده مشهد

امکانات رفاهی و اقامتی در آبشار لوه گلستان

به دلیل وجود جنگل و درختان فراوان، عبور هرگونه خودرو از این منطقه ممکن نیست؛ بنابراین کفش مناسب پیاده‌روی همراه خود داشته باشید. به دلیل وجود جنگل‌های هیرکانی و مسیر شیب‌دار، این مسیر 5 کیلومتری را لذت‌بخش می‌کند؛ بنابراین لازم است که یک کوله‌پشتی با خود همراه داشته باشید و یک بطری آب نیز به همراه خود بیاورید. درصورتی‌ که قصد اقامت و اتراق شبانه‌روزی در طبیعت را دارید؛ پیشنهاد می کنیم از همراه داشتن چادر، کیسه‌خواب، لباس گرم و زیرانداز غافل نشوید؛ همچنین داشتن یک دوربین عکاسی یا موبایل برای ثبت و ضبط زیبایی‌های این مکان ضرورت دارد. برای حفظ محیط‌ زیست و پاکیزگی محیط همراه داشتن یک کیسه جمع‌آوری زباله نیز امری ضروری هست.

حتما بخوانید: چمستان یکی از دیدنی ترین جاهای مازندران

متأسفانه امکانات رفاهی و اقامتی در جوار آبشار وجود ندارد و اغلب گردشگران برای تهیه اقامتگاه به شهر زیبای مینودشت، اقامتگاه بوم گردی در روستاهای اطراف یا هتل‌های موجود در علی‌آباد گرگان، کردکوی و سایر روستاهای هم‌جوار می‌روند.

پیشنهاد می‌کنیم فصل بهار را برای سفر به این روستای خوش آب‌وهوا انتخاب کنید؛ زیرا معمولاً هوای استان گلستان با شرایط آب‌وهوای سایر استان‌های شمال کشور در فصول مختلف یکسان هست.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی مازندران

آبشار لوه در گلستان - آژانس احمدزاده مشهد

اهمیت صنعت توریسم در داخل کشور

متأسفانه در ایران مناطق بکر و ناشناخته بسیاری وجود دارد که در صورت تبلیغات مناسب از سوی آژانس‌های  مسافرتی می‌تواند سیل علاقه‌مندان به دیدن این مناطق را به‌سوی خود جذب نماید به‌این‌ترتیب سرمایه کشور در داخل کشور صرف توسعه و پیشرفت مناطق محروم و زیبای کشور خواهد شد. جالب است بدانید امروزه در همه نقاط دنیا صنعت توریسم و گردشگری برای توسعه اقتصادی کشور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هست بنابراین سرمایه‌گذاری در این صنعت برای گردشگران و دیگر عوامل گردشگری از ضروریات هر جامعه‌ای هست.

بیشتر بخوانید: زیباترین مناطق روی زمین

آبشار لوه - احمدزاده مشهد

پیشنهاد ما برای شما

در انتها از شما دوستداران ایران‌زمین تقاضا داریم با ما همراه باشید تا با شناخت نقاط زیبای ایران  و تبلیغ ما به دیگران برای پیشرفت و توسعه کشور گام برداریم. آژانس ایران‌گردی و جهانگردی احمدزاده افتخار دارد در طول سال‌های خدمت خود به گردشگران عزیز از آخرین و مجهزترین امکانات برای آرامش و راحتی این عزیزان استفاده کند تا سفری لذت‌بخش به شهرها و نقاط مختلف دنیا داشته باشند.

با خرید بلیط هواپیمای داخلی می‌توانید از مناطق دیدنی ایران بازدید نمایید و این آژانس با امکاناتی نظیر بیمه گردشگران در طول سفر آن‌ها را از هرگونه آسیب و نگرانی ایمن می‌سازد؛ بنابراین با اطمینان، خاطرنشان خواهیم بود سفر شما بی‌خطر و امن خواهد بود.

4.7/5 - (3 امتیاز)

رجبیان

افسانه شاهین فر کارشناش تولید محتوا - متخصص در زمینه ی تولید محتوای گردشگری موضوعات و مقالات مرتبط با موضوع سفر را برای شما به اشتراک میزارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا