چطور بیمه مسافرتی بگیریم؟

برای داشتن یک سفر خاطره انگیز باید از قبل پیش بینی مشکلات احتمالی را داشت. در سفر ممکن است با اتفاقاتی نظیر گم شدن چمدان و مدارک برایتان پیش بیاید. با در نظر گرفتن این حوادث و برای جلوگیری از مشکلات بعدی بهتر است برای صدور بیمه مسافرتی اقدام کنید. در این مطلب اطلاعات بیشتری از بیمه مسافرتی و خدماتی که ارائه می‌دهد در اختیارتان قرار می‌دهیم تا بتوانید  با آژانس هواپیمایی احمدزاده همراه باشید.

 

آیا بیمه مسافرتی ضروری است؟

اینکه آیا داشتن بیمه مسافرتی ضروری است یا خیر به خودتان بستگی دارد و البته اینکه تا چه اندازه می خواهید سفر خود را تضمین کنید! پیشنهاد می‌کنیم هنگام سفر و برای تضمین اینکه سفر خوبی داشته باشید باید از بیمه مسافرتی استفاده کنید. با این کار خیالمان از بابت پیش آمدهای احتمالی و البته هزینه های پیش بینی نشده در سفر راحت می شود.

صدور بیمه مسافراتی بخصوص برای سفرهای خارجی اهمیت بیشتری پیدا می کند. مدت اعتبار بیمه مسافرتی به تاریخ درج شده در قرارداد بستگی دارد. پرداخت هزینه های پزشکی در صورت بروز هر گونه بیماری شامل فیزیوتراپی، رادیو گرافی، آزمایشگاه، بستری، جراحی، هزینه عمل، انتقال به بیمارستان، دندانپزشکی، زایمان و هزینه های مربوط به دارو می شود. در این گونه موارد بیمه گذار می تواند از حق بیمه خود استفاده کند.

بهتر است بدانید که نوع خدمات ارائه شده از سوی شرکت های صدور بیمه مسافرتی متفاوت است، بنابراین شما با توجه به نوع سفر و نیازی که به بیمه دارید می توانید تحقیق کنید که کدام شرکت بیمه خدمات مورد نیاز شما را ارائه می دهد. کلیه خدمات ثبت نام بیمه از طریق مراجعه به سایت و به صورت غیر حضوری و آنلاین صورت می گیرد.

آشنایی با اصطلاحات بکار رفته در بیمه مسافرتی

1. شرکت کمک رسان

در نظر داشته باشید که شرکت های صدور بیمه مسافرتی شعبه ای در خارج از کشور ندارند؛ به همین جهت با یک یا چند شرکت کمک رسان قرارداد دارند تا در صورت نیاز به مسافرینی  که به هر صورت دچار مشکل شدند کمک کنند. باید توجه کنید که شرکت بیمه رسان اپراتور فارسی زبان ندارد و اگر شما نتوانید حادثه را توضیح دهید شامل هیچ گونه خدماتی نمی شوید.

 

2. پوشش های بیمه مسافرتی

به خدمات و قوانینی که شرکت بیمه برای بیمه گذار مشخص کرده تا بیمه گذار بتواند در مقابل حوادث از خود محافظت کند پوشش‌ های بیمه مسافرتی می گویند. با این تفاصیر حتماً باید قبل از اقدام برای صدور بیمه مسافرتی به پوشش هایی که شرکت بیمه مورد نظر در نظر گرفته توجه کنید.

 

3. فرانشیز

بخشی از هزینه های مربوط به خسارت را باید شخص بیمه گذار پرداخت کند که به این هزینه ها فرانشیز گفته می شود.

بیمه مسافرتی شامل چه خدماتی می شود؟

  • با صدور بیمه مسافرتی، شرکت مربوطه مؤظف است تا در صورت بروز حادثه در سفر، هزینه های بستری و درمان بیمه گذار را پرداخت کند.
  • در صورت فوت بیمه گذار در حادثه، شرکت بیمه امکانات لازم را برای انتقال جسد فرد بیمه گذار به کشورش فراهم می کند. در حوادث مسافرتی در صورت نیاز یکی از اعضای خانواده یا نزدیکان بیمه گذار، همراه بیمار به کشور باز گردانده می شود.
  • اگر یکی از اقدام درجه 1 فرد بیمه گذار فوت کند و بیمه گذار نتواند وسیله ای برای بازگشت به کشور فراهم کند باید شرکت بیمه هزینه بازگشت را به بیمه گذار پرداخت کند. البته بیمه گذار باید با ارائه مدارک لازم اثبات کند که فرد فوت شده از اقوام وی بوده است.
  • اگر شخص بیمه گذار به دلیل بیماری یا فوت نتواند مراقب فرزندش باشد، شرکت کمک رسان هزینه بازگشت کودک به کشور را فراهم می کند.
  • در صورت گم شدن بار تحویل داده شده به هواپیما شرکت بیمه هزینه آن را پرداخت می کند.
  • پرداخت هزینه های مربوط به تأخیر در تحویل بار یا حرکت به عهده شرکت کمک رسان است.
  • در صورت به وجود آمدن هرگونه مشکل حقوقی برای بیمه گذار، شرکت کمک رسان طبق قرارداد به کمک شخص رفته و از وی دفاع می کند.
  • در صورت گم شدن مدارک شخص بیمه گذار شرکت کمک رسان هزینه مربوط به صدور مدارک المثنی را متقبل می شود.
  • در صورت گم شدن یا به سرقت رفتن پول نقد، شرکت کمک رسان مؤظف است مقدار پول گم شده را به شما پرداخت کند. بیمه گذار باید مدارک معتبر را برای اثبات این موضوع ارائه دهد.

 

شرایط باطل کردن بیمه نامه

در 3 حالت امکان دارد بیمه نامه ی شما باطل شود:

1. در صورتی که بیمه گذار نتواند ویزا اخذ کند.

2. اگر قبل از صدور ویزا از رفتن به سفر منصرف شدید.

3. بعد از صدور ویزا تا پایان زمان مهلت ویزا نمی توانید بیمه نامه را باطل نمائید.

 

در موارد ذکر شده جهت باطل کردن ویزا می بایست با مراجعه حضوری و ارائه ی مدارک لازم برای باطل کردن بیمه نامه اقدام نمائید.

 

مواردی که شامل بیمه مسافرتی نمی شوند

1. صدمات ناشی از حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله.

2. آسیب هایی که از ورزش ها یا بازی های مهیج و خطرناک ایجاد می شود.

3. اگر ثابت شود که شخص بیمه گذار قصد فریب و سوء استفاده از شرکت بیمه را داشته باشد.

4. مرگ یا آسیب در صورت خود کشی.

5. صدمات ناشی از استفاده از مشروبات الکلی یا مواد مخدر.

6. مواردی که قبل از شروع اعتبار بیمه مسافرتی اتفاق افتاده باشد

7. اگر بار به خوبی بسته نشده باشد یا موادی باشد که طی سفر فاسد یا خراب شود بیمه خسارتی پرداخت نمی کند.

8. هزینه های مربوط به ابزاری مانند عینک و وسایل و ابزار پزشکی و درمانی.

9. تأخیری که به دلیل جنگ یا موارد مشابه اتفاق بیفتد که بیمه گذار قبل از سفر از احتمال آن آگاهی دارد.

10. خسارت یا جراحت بیمه گذار درصورت حضور در شورش و جنگ.

11. خسارت در صورت شرکت در شرط بندی یا دعوا.

12. در صورتی که پزشک، بیمه گذار را از سفر منع کرده باشد.

13. تأخیر در پرواز های چارتری.

 

نحوه پرداخت خسارت از طرف بیمه

شرکت های بیمه رسان به دو طریق می توانند هزینه خسارات را پرداخت کنند.

1. شرکت بیمه رسان با مکانی که بیمه گذار برای رفع خسارت به آن مراجعه می کند، ارتباط برقرار می کند و هزینه خسارت را پرداخت می کند.

2. شرکت کمک رسان برای جبران خسارت هزینه را مستقیم به خود بیمه گذار پرداخت می کند. بیمه گذار می تواند هزینه مربوط به خسارت را پرداخت کند و بعد از بازگشت به کشور با ارائه مدارک لازم، هزینه را از شرکت بیمه دریافت کند.

 

ضرورت صدور بیمه مسافرتی برای اخذ ویزای شینگن

برای اخذ ویزای شینگن داشتن بیمه مسافرتی با پوشش 30000 یورو اجباری می باشد. همچنین مدت زمان اعتبار بیمه مسافرتی باید متناسب با مدت اقامت یا زمان سفر باشد. تاریخ شروع بیمه نامه مسافرتی از تاریخ ورود به کشور مقصد و درج مهر گمرک محاسبه می گردد.

 

صدور بیمه مسافرتی در اسرع وقت

در دنیایی که می توان با یک کلیک ساده و جستجو در اینترنت تمام مراحل اداری و خرید ها را انجام داد، خرید آنلاین و اینترنتی بیمه مسافرتی چندان دور از انتظار نیست. شما می توانید از طریق مراجعه به سایت شرکت های صدور بیمه با بررسی دقیق شرایط و ویژگی های هر کدام برای صدور بیمه مسافرتی اقدام کنید. سایت آژانس مسافرتی و جهانگردی احمدزاده یکی از مسئولین فوق در زمینه ی صدور بیمه مسافرتی می‌باشد که خدمات مورد نظر را در اسرع وقت پی گیری می کند. مشاورین باتجربه آژانس احمدزاده در زمینه ی صدور بیمه مسافرتی با توجه به نوع سفر شما بهترین گزینه را پیشنهاد می دهند، پس با خیال آسوده سفر کنید.

اشتراک در
اطلاع از
0 Comments
بازخورد درون خطی
مشاهده همه نظرات
  • با خدمات 24 ساعته آژانس جهانگردی احمدزاده ، در 7 روز هفته همراه ما باشید:
    051 - 32216660 | 0937 - 9234167 | 0915 - 2039535