راهنمای سفرمجله گردشگریویزای کشورها

ویزای کانادا برای افغانستانی های مقیم ایران

مردم دنیا همیشه برای زندگی بهتر تلاش می کنند؛ اما در بعضی کشورها راهی برای پیشرفت و امید به آینده نیست به همین علت مجبور به مهاجرت می شوند. مردم افغانستان هم به دنبال آرزوهایشان تصمیم گرفته اند به کشورهای مختلف مهاجرت کنند. کانادا برای افغانی های مقیم ایران مکان مناسبی است. در این مطلب به آن دسته از افغانستانی های که مقیم ایران هستند و میخواهند ویزای کانادا را بگیرند کمک می کنیم.

همچنین برای مشاوره رایگان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. شماره تماس ما : 32216660-051

کانادا یکی از گزینه ها برای مهاجرت افغانستانی ها

کانادا دومین کشور پهناور در دنیاست و در شمال آمریکای شمالی جای گرفته است. اقلیم این کشور در نواحی جنوبی و جنوب شرقی معتدل و خشک، در مرکز و جنوب غربی خشک و سرد، و در کناره های اقیانوس آرام معتدل و مرطوب و در دیگر نواحی سرد و خشک است. اتاوا پایتخت کانادا می باشد. تورنتو، ونکوور، مونترئال از مهمترین شهرهای کاناداست.

طبیعت کانادا بی نظیر است. مگر می شود نام آبشار بزرگ و زیبای نیاگارا را نشنیده باشیم! جنگل های انبوه و موقعیت جغرافیایی کانادا بین دو اقیانوس، طبیعت و آب و هوای این کشور را تحت تأثیر قرار داده است. این کشور از نظر منابع طبیعی بسیار غنی است؛ به طوریکه مردم کانادا از امکانات خوبی برخوردار هستند. کانادا کشوری آرام، مرفه، آزاد و امن است. شهروندان کانادا از خدمات درمانی رایگان استفاده می کنند و از زندگی در این کشور احساس رضایت می کنند.

بهتر است بدانید که پاسپورت کانادا بسیار معتبر است، حتی بسیاری از آمریکایی ها نیز تمایل دارند که به کانادا نقل مکان کنند. با این اوصاف نمی توان جذابیت کانادا را برای مهاجرت افغانی های مقیم ایران نادیده گرفت.

دلایل مهاجرت به کانادا

شرایط خوب و مساعد کانادا باعث شده تا یک مقصد مناسب برای مهاجرین و پناهندگان باشد. جمعیت کم و امکانات فراوان در این کشور باعث شده تا کانادا از مهاجرین افغان به خوبی استقبال کند.

کانادا برای سرمایه گذاری گزینه ی مناسبی است، چرا که سرمایه گذاران می توانند از حمایت این کشور برخوردار شوند.

همان طور که شهروندان کانادا از خدمات درمانی رایگان استفاده می کنند، مهاجرین نیز می توانند از خدمات درمانی به صورت رایگان استفاده کنند. در کانادا مردم با هر فرهنگ و ملیتی با آرامش در کنار هم زندگی می کنند و همه از امکانات به صورت یکسان استفاده می کنند. دولت کانادا برای پیشرفت هرچه بیشتر کشورشان اقدام به جذب نخبگان علم کرده است و برای آنها در کشورهای مختلف دعوت نامه می فرستد، این ویژگی می تواند شامل نخبه های افغانی نیز باشد. در یک دهه گذشته پیشرفت علم و تکنولوژی در کانادا چشمگیر بوده است.

در سال های اخیر مهاجرین  زیادی به سمت کشورهای اروپایی نقل مکان کردند و توانستند در بعضی کشورها مانند آلمان ساکن شوند. کشورهای اروپایی بعد از مدتی تصمیم گرفتند مرزهای کشورشان را به روی مهاجرین و پناهندگان ببندند و حتی آنها را تشویق و در برخی موارد مجبور به بازگشت به کشورشان کنند. در این میان کانادا همچنان مرزهای کشورش را به روی مهاجرین باز نگه داشته است. کانادا برای افغانستانی های مقیم ایران گزینه بسیار مناسبی است.

دلایل مهاجرت افغانی ها برای اخذ ویزای کانادا

روش های اخذ ویزای کانادا برای مهاجرین افغانی شامل موارد زیر می شود:

01. مهاجرت به کانادا برای کار

این یکی از دشوارترین روش ها برای دریافت ویزا می باشد.

02. مهاجرت برای سرمایه گذاری

زمان در این روش طولانی تر است چون نیاز به بررسی بیشتری دارد.

03. مهاجرت برای خود اشتغالی

اگر در زمینه خاصی تخصص دارید می توانید از آن برای گرفتن ویزا بهره بگیرید.

04. مهاجرت برای اخذ ویزای تحصیلی

برای ادامه تحصیل می توانید به کانادا سفر کنید، البته اگر شرایط و مدارک لازم را داشته باشید.

05. مهاجرت به طریق ازدواج

در این روش می توانید ویزای ازدواج کانادا بگیرید که البته با ازدواج با فردی مقیم کانادا امکان پذیر است. طبق این ویزا شما ملیت کانادایی خواهید داشت که در نتیجه حق دارید یکی از اعضای خانواده را شهروند کانادا کنید.

06. مهاجرت برای تولد فرزند

این روش در سال های اخیر بسیار رایج شده است. افراد زیادی برای گرفتن ویزای کانادا فرزندشان را در کانادا به دنیا می آورند. نمونه ای که شاید همه آن را بشناسید رامبد جوان است

انواع ویزای کانادا برای افغانی های مقیم ایران

برای درخواست ویزای کانادا ابتدا باید به صورت آنلاین ثبت نام و بعد به صورت حضوری جهت انگشت نگاری به دفاتر VAC  مراجعه نمایید.

مدارک مورد نیاز اخذ ویزای کانادا به نوع درخواست ویزای شما بستگی دارد.

انواع ویزا برای کانادا شامل موارد زیر می شود:

1ـ ویزای توریستی

اگر شما قصد گردش و تفریح در کانادا دارید و یا برای دیدار خانواده و اقوام به کانادا سفر می کنید، این ویزا مناسب شماست. با استفاده از ویزای توریستی می توانید در مدت 5 سال اعتبار پاسپورت، چندین بار وارد کشور کانادا شوید.

2ـ ویزای تحصیلی

کسانی می توانند این ویزا را راحت تر اخذ کنند که:

  • معدل بالایی داشته باشند.
  • حداقل 2 استاد دعوت نامه داشته باشند.
  • مقالات معتبر داشته باشند.
  • نمره زبان بالایی داشته باشند.
  • برای حداقل یک سال تمکن مالی خوبی داشته باشند.

3ـ ویزای فرصت مطالعاتی

در این نوع ویزا از طرف مراکز علمی، تحقیقاتی و هنری کانادا برای نخبگان در کشورهای مختلف دعوت نامه ارسال می شود.

4ـمجوز ETA یا سوپر ویزا

این نوع ویزا تا 10سال اعتبار دارد. این نوع ویزا مخصوص والدین و پدر بزرگ و مادر بزرگ ها است.

روش های اخذ ویزای کانادا برای افغانی ها

افغانی های ساکن ایران هم میتوانند برای مهاجرت به کشور ثالث، کانادا را انتخاب کنند. البته برای رفتن به کانادا باید ابتدا ویزا بگیرید که به 2 روش امکان پذیر است.

1ـتوریستی

2-با دعوتنامه

اخذ  ویزای کانادا از طریق آژانس های مسافرتی

اگر شما دعوت کننده در کشور کانادا داشته باشید، شانس بیشتری برای دریافت ویزا دارید. اگر هم کسی را ندارید تا برای شما دعوت نامه بفرستد نگران نباشید. آژانس های مسافرتی می توانند برای شما دعوت نامه ای تنظیم کنند تا شانس بیشتری برای گرفتن ویزا داشته باشید.

در آژانس مسافرتی احمد زاده مشاورین با تجربه ای حضور دارند تا در مورد اخذ ویزای کانادا راهنمای شما باشند و در صورت نیاز مراحل اخذ ویزا را برایتان انجام دهند. شما با مراجعه به وب سایت (Azbooking.ir) آژانس مسافرتی احمد زاده می توانید به صورت غیر حضوری و یا تلفنی از مراحل اخذ ویزا و مدارک مورد نیاز مطلع شوید.

همچنین برای مشاوره رایگان می توانید با مشاوران ما تماس بگیرید. شماره تماس ما : 32216660-051

4.2/5 - (4 امتیاز)

رجبیان

افسانه شاهین فر کارشناش تولید محتوا - متخصص در زمینه ی تولید محتوای گردشگری موضوعات و مقالات مرتبط با موضوع سفر را برای شما به اشتراک میزارم

نوشته های مشابه

45 دیدگاه

  1. من یک شهروند افغانستانی هستم که با خانواده در ایران زندگی میکنم میخواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا باید به کجا اقدام کنم ممنون میشم بهم بگین

      1. سلام من یک شهروند افغان هستم از افغانستان اومدیم ایران بخاطره جنگ ما تماس گرفیتم گفتن ک واسه افغان ها انجام نمیدم لطفا میشه راهنمای کنید

    1. با سلام لطفا با آژانس تماس بگیرید فقط در نظر داشته باشید جهت مهاجرت حد اقل باید صد و ده هزار دلار کانادا تمکن داشته باشید.

      1. سلام بنده بنام بسم الله دوستی افغان هستم فعلا در ایران زندگی میکنم اما مهاجرت در ایران خوب نیست یخ مشکل روبرو هستم کشور مان هم جنگ است اگر اون کجا بریم؟ به نا امنی روبرو هستیم کشته میشم میخواهم به کانادا مهاجرت کنم لطفا کمکم کنید با تشکر

  2. سلتم وقتتون بخیر من یک شهروند افغانی هستم مقیم کشور ایران میخواستم برم برای ادامه تحصیل در کشور کانادا اقدام کنم لطفا راهنمایی ام کنن ممنون باتشکر

  3. با سلام و خسته نباشید من اتباع افغانستانی هستم ساکن در قزوین
    من جوشکار هستم با ۵سال سابقه ساخت درب و پنجره های لوکس
    دو فرزند دارم چون در ایران مدرکی به ما تعلق نمیگیرم میخواهم بچه هام اینده ای مثل من نداشته باشند اگر راهی روشی هست که باید انجام بدم تا به کانادا بروم ممنون میشم کمک کنید

    1. با سلام …تمکن مالی شما حدودا چقدر است؟هچنین زبان انگلیسی شما در چه حد میباشد؟

        1. بستگی به این دارد از چه طریقی بشود اقدام کرد .جهت اقدام مهارت های فنی و هنری ارجحیت دارند یا تخصص های خاص فقط به این نکته توجه داشته باشید که هزینه جهت مهاجرت حد اقل صدو ده هزار دلار کانادا میشود.که جدود دو میلیارد و خوردهای میشود.

        1. سلام خسته نباشید من خودم صافکار ماشین هستم خانمم دیپلم داره و یک دختر ۹ماه دارم چطور میتونم میخوام برم ایا شرایتش هست

          1. با سلام… حد اقل هزینه مهاجرت 98000 دلار کانادا میباشد همچنین باید مدرک زبان ایلست جنران با نمر ه 5 رو بگیرید.

          2. با سلام به جهت مشاوره بهتر لطفا با دفتر تماس بگیرید .

  4. سلام وقت بخیر، اتباع افغانستانی ساکن ایران باید چه مدرک اقامتی داشته باشند تا بتونن اقدام کنن برای مهاجرت؟ ممنون میشم پاسخ بدین

    1. سلام روزبخیر مدرک زبان حتما نیاز هست، همچنین مدارک شغلی و مالی .برای اطلاعات بیشتر با آژانس تماس بگیرید05132216660 داخلی 116

    2. مهاجرت به کجا ؟؟ قطعا مهاجرت هر کشوری قوانین خاص خودش را دارد اما از نظر کلی در این مبحث به مدارک مالی ، شغلی ، و عموما مدارک زبان نیازمند هستید به جهت کسب اطلاعات بیشتر که منطبق با شرایط شما باشد می توانید با آژانس به شماره 05132216660 داخلی های 120 و125 تماس بگیرید.

  5. با سلام حسن صابری،33 ساله و متاهل هستم و بطور حرفه ای در کارهایی مثل جوشکاری و مونتاژ اسکلت-نصب سنگ اسلب-ایزوگام-معماری خانه-مارق کاری-تحسیسات موتورخانه کار کردم-درس تا سیکل خواندم-انگلیسی در حد متوسط بلدم،بخاطر خرج و مخارج زییاد و مشغله های زندگی از پس زندگی در ایران برنمیام،زنم ایرانی هست و خودم اهل افغانستان دو دختر دارم .میخواستم اقدام کنم برای کار وپناهندگی در هر کشوری بجز ایران.واقعا شرایط بدی را داریم تحمل میکنیم.من دیسک کمر دارم و غضروف های بین استخوان های بدنم از بین دارن میرن،با این وضعیت چند سال دیگه از کار میوفتم.پولی هم ندارم که خرج دکتری خودم کنم،فقط میخوام آینده زن و دخترام بخاطر من از بین نره.لطفا به خاطر انسانیت کاری برای پناهندگی ما کنید.ممنونم از شما عزیزان

    1. با سلام جناب صابری …متاسفانه ما در زمینه پناهندگی هیچ اقدامی نمیکنیم فقط قانونی بر اساس حرفه و تخصص و تحصیلات که حد اقل 98000 دلار کانادا هزینه دارد.

  6. سلام مصطفی تاجیک ۱۹ ساله ومجرد هستم دیپلم نقشه کشی به کمک رایانه دارم و یک ساله دیگه مدرک ایلسم را دریافت می کنم . چه مدرک دیگه ای لازم دارم ؟

  7. سلام
    من دخترم یازدهم و پسرم نهم مشغول به تحصیل میباشند
    شنیدم افغانها برای ویزای تحصیلی شانس خیلی کمی دارند
    از نظر تمکن مالی دارایی های ما مثل خانه چون به نام نیست چگونه قابل اثبات است فقط سند ماشین و حساب بانکی داریم برای ارائه
    از نظر زبان بچه ها در سطح خوبی هستند میشه برای ویزای تحصیلی دانش آموز اقدام کرد ؟چون کسی رو نداریم در کانادا میخوام از همین حالا که زیر سن هستند بروند تا یکی از والدین هم همراه باشه به نظرتون شانسی داریم ?

    1. با سلام…در شرایط کنونی امکان درخواست ویزای تحصیلی قبل از دانشگاه نمیباشد و امکان رد ویزا زیاد است در صورت عادی شدن شرایط باید توجه داشته باشید که هزینه وکیل برای انجام امور پذیرش دانش اموزی حد اقل 5000 دلار کانادا برای هر پرونده میباشد.

  8. ..سلام من محمد هستم ساکن ایران من سرمایه اولیه ای ندارم ولی در ساخت مبلمان مهارت دارم و در حاله آمورش زبان هستم و ۱۹ سالمه و من افغانستانی هستم

  9. محمد ۱۹ ساله من افغانستانی هستم و در ورزش ماننده بوکس و خانندگی و کلاس گیتار هم میرم و در بوکس مهارت خیلی زیادی هم دارم

  10. عرض سلام ما مقیم ایران هستیم چجوری به کانادا سفر کنیم درایران زندگی سختی داریم به سختی خرج خانواده درمیاوریم درافغنستان هیچ ملکی زمین نداریم خواهش میکنیم کمک کنید تشکر

    1. دوست عزیز ، مهاجرت به کانادا دارای ظوابط و شرایط خاصی است که یکی از آنها داشتن تمکن مالی است و متاسفانه پروسه مهاجرت بسیار هزینه بر است و با توجه به شرایط فعلی شما امکان مهاجرت از راه قانونی وجود ندارد

  11. سلام مقیم ایران هستم یک کارگر ساده از صبح میرم شب میام به به خانه مشکل‌های زیادی داریم به سختی زندگی میگذارینیم از شما خواهش میکنم زودتر به کشور کانادا سفر کنم تشکر

  12. سلام من یک شهروند افغان هستم از افغانستان اومدیم ایران بخاطره جنگ

  13. سلام وقتتون بخیر من یک شهروند افغانستانی هستم در ایران زنده گی میکنم میخواستم بدونم برای مهاجرت به کانادا باید به کجا اقدام کنم ممنون میشم بهم بگین

  14. سلام با عرض ادب و احترامات زیاد . اسم عزت الله یکی از قطعات نظامی افغانستان با دلیل جنگ و سکوت نظام دولت افغانستان من دست به فرار زدم آمدم ایران و ایران به امسال جا نمیده و اینجا مدرک نداریم میترسم منو رد مرز کند زندگی من در خطر است از شما خواهش مندم کمکم کنید مکانی فعلی مخفی در یجای دور لطفا لطفا کمکم کنید

    1. با سلام…شما باید تقاضای پناهندگی بکنید که متاسفانه از ما کمکی بر نمیاد ما فقط کارهای مهاجرت به کانادا بصورت رسمی و از طریق وکیل انجام میدیم که تقریبا هزینه بالایی دارد و زمان بر است.

  15. سلام خوبید من خوبید من بخوام برم کانادا شما برام دعوت نامه درست کنید یا تورستی برم چیقد هزینه داره

    1. سلام…دعوتناه باید خودتون داشته باشید که هزینه ویزا 250 دلار امریکا میشود .البته هزینه سفر به ترکیه یا امارات جهت انگشت نگاری هم جداست.

  16. سلام صغری یوسفی افغانستانی هستم ساکن ایران دارای چهار فرزند همسرم بنا حرفه ای است تحصیلات ابتدایی داره خودمم سیکل دارم شرکت شما برای ما دعوتنامه درست میکنه تا ما کانادابریم

    1. سلام …خیر متاسفانه امکان درست کردن دعوتنامه نیست ا فقط از طریق وکیل اقدام به مهاجرت مینماییم .

  17. سلام وقت بخیر، ابوالفضل اکبری هستم یکی از دانشجویان اتباع افغانستانی در دانشگاه ازاد اسلامی واحد بیرجند، که فعلا ساکن تهرانم.
    میخواستم بدونم اینکه ایا میتوانم بیدون کدوم دعوت نامه از کانادا، تکت/بلیط، گردشگری/توریستی کانادا را بدست بیارم؟؟؟
    لطف نماید برام روشنی بیندازید!
    از توجه شما به این پیامم پیشاپیش سپاسگزارم.

    1. سلام دوست عزیر
      موارد مربوط به مهاجرت از طریق دفاتر مهاجرتی انجام میشود و آژانس های مسافرتی فقط بصورت قانونی اقدام به گرفتن ویزا و وقت سفارت میکنند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا