اخذ ویزا

ویزای توریستی آمریکا – راهنمای دریافت ویزای توریستی آمریکا

این یک واقعیت انکار ناپذیر است که سفر به آمریکا برای خیلی از مردم دنیا یک رویای شیرین است که این رویا هر ساله افراد زیادی با اهداف گوناگون را وادار به سفر به ینگه دنیا میکند . اما اگر این سفر بهر دلیل رویای شما هم هست  قبل از سفر بهتر است که یک برنامه سفراساسی و اصولی را برای خود تنظیم کنید تا در طول سفر دغدغه نداشته و خدایی ناخواسته دچار دردسر نشوید. داشتن یک برنامه از پیش تعیین شده برای هر سفری ضروریی بنظر می رسد اما لازم است بدانید  با توجه به روابط سیاسی بسیار خاص آمریکا  با ایران، این برنامه ریزی در مورد سفر به آمریکا اهمیت بسیار بیشتری پیدا می‌کند.بعد از پیروزی انقلاب همواره کشور ایران جزو کشورهایی بوده که شهروندان آن برای گرفتن ویزای آمریکا با محدودیت‌های سختگیرانه‌ای مواجه بوده اند گرچه در سالهای اخیر و خصوصا بعد از به ریاست جمهوری رسیدن پرزیدنت ترامپ این محدودیت ها بسیار بیشتر و سختگیرانه تر نیز شده است . از طرفی با عنایت به این  موضوع که مدت‌هاست کشور آمریکا در ایران سفارتخانه‌ای ندارد شهروندان ایرانی برای اخذ ویزای امریکا مجبور هستند تا از طریق سفارت این کشور در کشورهای همسایه از جمله امارات متحده عربی ،  ترکیه، و ارمنستان قبرس و …اقدام کنند. که ایین موضوع خود باعث هزینه برتر شدن و پیچیدگی بیشتر فرآیند اخذ ویزا می شود . برای آشنایی با این پروسه در ادامه با ما همراه باشید.

در این مقاله از وب سایت AzBooking (اِی زِد بوکینگ) راجع به ویزای توریستی آمریکا با شما صحبت می کنم.اگر شما هم میخواهید اقامت آمریکا را داشته باشید پیشنهاد می کنم این مقاله را تا انتها بخوانید.

راهنمای دریافت ویزای آمریکا

انواع ویزای آمریکا

ویزای آمریکا به دو دسته تقسیم میشود

ابتدا میخواهیم یه تقسیم بندی کلی از ویزای آمریکا داشته باشیم در این حالت میتوانیم ویزای این کشور را به دودسته تقسیم کنیم که عبارتند از یک ویزای غیرمهاجرتی که بصورت کلی ویزایی است که به جهت مسافرت و اقامت موقت در آمریکا صادر می شود و دومین نوع ویزا ، ویزای مهاجرتی است که برای افرادی صادر می شود که هدف اصلی آنها از سفر زندگی و اقامت دائم در آمریکاست.

راهنمای دریافت ویزای آمریکا

مراحل تعیین وقت سفارت آمریکا

به طور کلی نمی توان برای اخذ ویزای آمریکا مدت زمان خاصی را مشخص نمود انجام این پروسه البته با توجه به نوع ویزا و شرایط دیگر بسیار متغیر است و از فردی به فرد دیگر گاها دارای اختلاف زمانی متفاوتی است این همان نکته است که در فرهنگ عمومی به شانس افراد تعبیر می شود با توجه به بررسی پرونده ها توسط افسرهای اداره مهاجرت آمریکا این زمان بسیار متغیر بوده و همانگونه که پیشتر گفته شده نمی‌توان زمان مشخصی را برای آن تعیین کرد فراموش نکنید که شخصی که ویزای شمارا تایید میکند یک انسان است با سلیقه و عقیده خاص خودش اما بهتر است  در صورتی که از جزئیات نحوه تعیین وقت سفارت آمریکا و مصاحبه ویزای آمریکا مطلع نیستید از خدمات تخصصی همکاران ما در شرکت مسافرتی احمدزاده و شرکاء استفاده نمایید اما به جهت آشنایی کلی شما این پروسه را بسیار مختصر به این شکل برای شما شرح می دهیم:

گام اول شما برای تعیین وقت بی شک ثبت نام آنلاین خواهد بود.

در این مسیر می توان پرکردن فرم درخواست که به دقت و وسواس زیادی نیاز دارد را میتوان گام دوم دانست .

حرکت بعدی شما بعد از تکمیل فرم با اطلاعات حقیقی و مستند و مستدل بی شک پرداخت آنلاین هزینه آنلاین است .

آخرین مرحله از این پروسه تعیین وقت سفارت در یکی از کشورهای همسایه که آمریکا در آن خدمات کنسولی انجام می دهد خواهد بود که این موضوع بسته به سلیقه شما و البته با راهنمایی همکاران ما بسیار راحت تر صورت خواهد پذیرفت . برای تعیین وقت سفارت به این مدارک نیاز پیدا خواهید کرد :

کپی صفحه ی اول پاسپورت که حتما باید توسط شخص متقاضی که  در صورتی  که متقاضی سنی کمتر از 14 سال داشته باشد این کار توسط قیم او انجام خواهد شد .

اسکن عکس رنگی 5*5 تمام رخ با زمینه سفید بدون عینک که درای شرایط بسیار خاص است که می توانید اطلاعات تکمیلی را در این زمینه از همکاران ما در آژانس احمدزاده بخواهید .

تکمیل دقیق و کامل فرم  DS-160

بعد از تعیین وقت و حضور در سفارت آمریکا شما برای روز مصاحبه و انگشت نگاری به مدارکی نیاز دارید که این مدارک عبارتند از :

اصل پاسپورت باحداقل شش ماه اعتبار

دوقطعه عکس رنگی  تمام رخ بازمینه سفید مطابق با وضعیت ظاهری کنونی شما

ترجمه شناسنامه،کارت ملی و سندازدواج یاطلاق به همراه اصل انها  (در خصوص کلیه ترجمه ها هم این نکته را بخاطر داشته باشید که هیچ ترجمه ای نباید بیش از 6 ماه از  زمان آن گذشته باشد)

ترجمه کارت پایان خدمت یامعافیت به همراه اصل آن

ترجمه مدارک شغلی که عبارتند از  : ترجمه و اصل جواز کسب، شرکت نامه، سرتیفیکیت تجاری و کارگاهی و یا  گواهی اشتغال به کار، حکم کارگزینی یا بازنشستگی، پروانه مطب یا نظام مهندسی، گواهی شورای اصناف، کارت بازرگانی و پروانه بهره‌برداری و در صورتی که جواز کسب دارید یا شرکت ثبت شده دارید حتما روزنامه رسمی و جوازتان را ترجمه کنید و به همراه خودتان ببرید. هرچه شما معتبر تر جلوه کنید نگاه مثبت تری به شما خواهد شد.

راهنمای دریافت ویزای آمریکا

مدارک لازم برای تعیین وقت سفارت

ترجمه سندملکی

ترجمه سوابق بیمه

نامه تمکن مالی به انگلیسی همراه پرینت شش ماهه حساب

تاییدیه برگه وقت سفارت

تاییدیه فرم

تاییدیه واریزی سفارت

واچرهتل محل اقامت در آمریکا ورزرو بلیط رفت و برگشت

راهنمای دریافت ویزای آمریکا

مدارک لازم برای روزمصاحبه:

اصل پاسپورت با حداقل شش ماه اعتبار

دو قطعه عکس تمام رخ با زمینه سفید

ترجمه شناسنامه، کارت ملی و سند ازدواج یا طلاق به همراه اصل مدارک

ترجمه کارت پایان خدمت یا معافیت به همراه اصل آن

ترجمه مدارک شغلی

ترجمه سند ملکی

ترجمه سوابق بیمه

نامه تمکن مالی به انگلیسی همراه پرینت شش ماهه حساب

تاییدیه برگه وقت سفارت

تاییدیه فرم

تاییدیه واریزی سفارت

واچر هتل محل اقامت در آمریکا ورزرو بلیط رفت و برگشت

مهم ترین دلایل ریجکت ویزای آمریکا

1.اطلاعات ناقص و اشتباه

2.اشتباه در انتخاب ویزا

3.مشخص نبودن هدف متقاضی

4.عدم اثبات تمکن مالی

5.جعل مدارک

6.وجود سوءسابقه کیفری

7.دلایل مرتبط با سلامتی

8.اشتباهات در هنگام مصاحبه

راهنمای دریافت ویزای آمریکا

مدت زمان صدورویزای آمریکا

شخص متقاضی ویزای توریستی آمریکا که به صورت حضوری به سفارت این کشور مراجعه میکند پس از انجام مصاحبه در صورت گرفتن برگه صورتی، روند صدور ویزای آن حدود 5 تا 7 روز کاری خواهد بود و در صورت گرفتن برگه زرد روند صدور ویزای آن ممکن است تا چندین ماه طول بکشد.

راهنمای دریافت ویزای آمریکا از طریق دعوتنامه توریستی

افرادی که می خواهند به صورت توریستی وارد کشور آمریکا شوند باید دعوت نامه توریستی داشته باشند. برای دریافت این نوع دعوتنامه آمریکا افراد باید از طریق دوستان و اقوامی که در آمریکا دارند اقدام نمایند و از آنها بخواهند برای شان دعوتنامه توریستی ارسال کنند نکاتی که هنگام نگارش دعوتنامه آمریکا برای مقاصد گردشگری لازم است تا در آن ذکر گردد شامل مواردی چون نام و نام خانوادگی کامل میهمان، محل دقیق اقامت فرد میهمان در کشور آمریکا، ارائه مدرک مبنی بر اینکه ارتباط دعوت کننده و میهمان اقوام می باشند، تابعیت و آدرس های ارتباطی شامل کد پستی و شماره تماس میهمان و همچنین تاریخ دقیقی که دعوتنامه آمریکا تنظیم شده است و … می باشد.

ممنون میشم 5 ستاره بدی

محمود کرمی پور

محمود کرمی پور هستم

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا