جهانگردیخوردنی هاراهنمای سفرسوغاتکشورهامجله گردشگری

سوغات ایتالیا – صنایع دستی ایتالیا

بهترین بخش سفر مربوط به سوغاتی و خوراکی هایش است، مخصوصاً اگر مقصد ایتالیا و هدف خرید سوغات و خوردنی های ایتالیا باشد. برای این که میان انبوه جذابیت های خریدنی و خوردنی ایتالیا گیر نکنید، بهتر است قبل از سفر با سوغات و خوراکی های ایتالیا بیشتر آشنا شوید. با خواندن این مقاله و آشنایی با سوغات و خوراکی های ایتالیا و سوغات ایتالیا در وقت و زمان تان صرفه جویی کنید و برای سفری دلپذیر و خریدی مطلوب، برنامه ریزی نمایید.

خوشمزه ترین خوردنی های ایتالیا

کلکسیونی از لذیذترین پنیرهای دنیا

می­دانستید بهترین و خوشمزه ترین پنیرهای دنیا، متعلق به ایتالیا است؛ حتی پنیر گودا و چدار هم شناسنامه ایتالیایی دارند.پنیر فلفلی، تند، نرم، قدیمی و هزاران طعم و مزه پنیر را می­توانید در جزیره ساردینیا که  بهشت پنیر دوستان است بچشید و از تنوع و فراوانی پنیرها انگشت به دهان بمانید. نگران خراب شدن پنیر برای سوغاتی نباشید، در ایتالیاآن قدر تنوع پنیر زیاد است که به راحتی می­توانید پنیری با ماندگاری طولانی، بعنوان  سوغات در بین خوراکی های ایتالیا پیدا ­کنید.

کلکسیونی

شکلات هایی با بسته بندی دلبر

سابقه دیرینه شکلات های ایتالیایی مخصوصا جاندوجا به دوران ناپلئون بر می­گردد.شکلات­هایی با بسته بندی های زیبا و دلفریب، یکی از خوشمزه ترین انتخاب­ها برای خرید سوغات و خوردنی های ایتالیا است؛ البته اگر بتوانید خویشتنداری کرده  و تا پایان تور ایتالیا از خوردن این شکلات ها چشم پوشی کنید.

نوشته های مشابه

روغن زیتون ایتالیا

از طعم روغن زیتون در غذاهای ایتالیا نباید غافل شد، حتما هنگام صرف غذا در بهترین رستوران های ایتالیا متوجه کیفیت عالی روغن زیتون های این کشور شده اید. آفرین به ذائقه خوش پسند شما. شاید خرید این سوغات و خوراکی در ایتالیا کمی گران تمام شود، ولی می­تواند طعم خوش غذاهای ایتالیایی را تا خانه­ تان بیاورد. راستی فراموش نکنید بهترین روغن زیتون را از شهر توسکانی تهیه کنید.

روغن زیتون ایتالیا

پیشنهاد میکنم این مقاله را هم بخوانید: بهترین رستوران های ایتالیا

سوغاتی از برندهای معروف ایتالیایی

خرید پوشاک و کیف و کفش از برند گوچی

محصولات با برند گوچی در تمام دنیا شناخته شده است. شاید شما هم مثل من نمی دانستید این برند محبوب، توسط گوچیو گوچی در فلورانس ایتالیا بنیانگذاری شد. اولش فقط به قصد تولید محصولات چرمی شروع به کار کرد اما طولی نکشید که با توسعه و گسترش کار تبدیل به برند بین المللی شد و امروز در عرصه پوشاک، کیف، کفش، چمدان، کمربند، و حتی عطر و ادکلن یک نام برتر و شناخته شده است. خرید عطر گوچی با رایحه گل ها و گیاهان بهاری می­تواند بهترین سوغات در سفر به ایتالیا باشد.

خرید کیف گوچی

خرید پوشاک برای برند پسندان

شما هم حتما ذوق زده می­شوید اگر بدانید برند ورساچه توسط چیانی ورساچه در سال 1978 در ایتالیا تاسیس شد. اگر بدانید که برند فندی هم در ایتالیا توسط ادوارد و ادله فندی پایه گذاری شده حتما دلتان ضعف می رود برای بازدید از فروشگاه های صاحب نام و عرضه کننده این برندها. اگر قیمت برایتان خیلی مهم نیست و فقط به یادگاری های ارزشمند فکر می کنید، چرم، طلا و جواهر و اکسسوری هم در ایتالیا زبانزد است. حتی اگر فقط برای بازدید به فروشگاه های فلورانس و رم بروید باز هم ضرر نمی­کنید، چون مدل ها و نمونه هایی را از نزدیک می­بینید که قبلا فقط در ژورنال ها یا بر تن بازیگران و هنرمندان دیده بودید. قبل از این که برای خرید بلیط هواپیمای ایتالیا اقدام کنید، می­توانید خرید عطر و ادکلن را هم در برنامه های بازار گردی تان قرار دهید  از خرید این سوغات  ایتالیا هم غافل نشوید.

سوغات  ایتالیا

یادگاری هایی و سوغات ایتالیا

صنایع دستی و سوغات ایتالیا

یکی از قدیمی­ترین سوغاتی های ایتالیا که در هیچ جای دنیا نظیرش را پیدا نمی­کنید، شیشه های مورانو است. هر گلدان، فنجان، زیورآلات، ساعت یا شیشه تزیئنی که در کارگاه های شهر مورانو می­بینید، نقش و نگار منحصر به فرد و متفاوتی دارد. این اشیا شیشه ای می­تواند یک انتخاب خوب برای یکی از عزیزانتان باشد؛ البته این مسئله مال زمانی است که چشمتان به جمال سفال و سرامیک های ایتالیایی روشن نشده باشد. اگر گلدان ها، کوزه، بشقاب، پیاله و … سفالی خوش نقش و نگار را ببینید شاید نظرتان عوض شود و آنها را هم در لیست خریدسوغاتی ایتالیا قرار دهید.

خرید دست سازه پدر ژپتو

می­دانستید نویسنده داستان زیبای پینوکیو، کارلوکولودی ایتالیایی است و این عروسک معروف در شهر رم خلق شده است؟ اگر شما هم مثل ما دلتان می خواهد بفهمید بالاخره عاقبت این عروسک سر به هوا به کجا ختم شده، می­توانید به فروشگاه های صنایع دستی ایتالیا سری بزنید و این دست سازه چوبی پدر ژپتو را از نزدیک ببینید و یکی را برای خودتان بخرید.با دیدن شمار زیادی از عروسک های دماغ دراز می فهمید که این عروسک لجباز بالاخره آدم نشد و عروسک های زیادی را مثل خودش دروغگو کرد.در فروشگاه های صنایع دستی ایتالیا عروسک های چوبی دست ساز زیادی وجود دارد که آوازه اش در تمام دنیا پیچیده و در طول سفر با تور ایتالیا و اقامت در بهترین هتلها می توانید این سوغات ایتالیا را در لیست خرید هایتان قرار دهید.

دست سازه پدر ژپتو

چاقویی از عاج گراز وحشی

باورتان می­شود ایتالیا هم مهد چاقوی دنیا باشد؟ محصولی منحصر به فرد ایتالیایی، با تیغه استیل اعلا و دسته هایی که ازعاج گراز وحشی ساخته شده اند و فوق العاده تیز و برنده هستند. چاقوهای دست ساز، یک سوغات ایتالیایی بسیار مفید و کاربردی که می­تواند یادآور سفر خاطره انگیزتان با آژانس هواپیمایی احمدزاده در سفر به ایتالیا باشد. فقط هنگام خرید بلیط هواپیمای برگشت، حواستان به حمل و نقل و نگهداری آن باشد.

چاقویی از عاج گراز وحشی

رومیزی پروجا،سوغاتی از قرن دوازدهم

اگر می­خواهید یک یادگاری محبوب از سفر به سرزمین هزار رنگ ایتالیا داشته باشید یک رومیزی پروجا بخرید. قدمت این رومیزی­های خوش نقش و نگار ایتالیایی، به قرن دوازدهم بر می­گردد. جنس رومیزی از پارچه لنین است که تصاویر انسان، حیوانات و اشکال دیگر در طرح های هندسی بر آن نقش بسته است. ناگفته نماند شاید لازم باشد برای تهیه این سوغات ایتالیا کمی به زحمت بیفتید و راهی شهر پروجا شوید.مطمئن باشید از خرید این رومیزی زیبا پشیمان نمی­شوید.

سوغات و خوردنی های ایتالیا

کتاب عکس، آیینه تمام نمای سفر

اگر احیاناً هنگام بازدید از جاذبه های گردشگری ایتالیا از گرفتن عکس یادگاری غافل شدید نگران نباشید،با خرید یک کتاب عکس می­توانید تمام خاطرات سفرتان را در یک کتاب ببینید.عکس های این کتاب توسط بومی­های ایتالیایی گرفته شده و تصویری همه­ جانبه ازسوغات و خوردنی های ایتالیا در آن موجود است.

کتاب عکس، آیینه تمام نمای سفر

اخذ ویزای شینگن از سایت احمدزاده

حال که با سوغات و خوردنی های ایتالیا آشنا شدید، می­توانید برای سفری دلچسب و خریدی لذت بخش آماده شوید. برای سفر به  این خطه پر رمز و راز اروپایی می­توانید، بهترین زمان از نظر شرایط آب و هوایی و تخفیفات فروشگاهی را انتخاب کنید و پس از اخذ ویزای شینگن به دنبال رزرو هتل باشید. سایت های زیادی هستند که این خدمات را با بهترین کیفیت ارائه می­دهند.

می­توانید همین حالا وارد سایت هواپیمایی و جهانگردی احمدزاده شوید و با اطمینان از سابقه و تجربه طولانی این سایت از خدماتش استفاده کنید. این سایت کلیه­ ی مقدمات سفر از اخذ ویزا، بیمه مسافرتی، اخذ ویزای شینگن، گرفتن وقت سفارت تا خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل خارجی و رزرو هتل داخلی و رزرو تور را طبق سلیقه و نظر شما برنامه­ هایتان را ساماندهی می­کند. در سایت احمدزاده منبع جامعی از لیست پروازها موجود است، که می­توانید کلاس های پروازی مختلف را با قیمت­های ارزان یا گران انتخاب کنید و سفری به یاد ماندنی را برای خود و خانوادهتان  رقم بزنید.

5/5 - (1 امتیاز)

رجبیان

افسانه شاهین فر کارشناش تولید محتوا - متخصص در زمینه ی تولید محتوای گردشگری موضوعات و مقالات مرتبط با موضوع سفر را برای شما به اشتراک میزارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا