ترکیهجاذبه های گردشگریجهانگردیراهنمای سفرکشورهامجله گردشگریمقاصد گردشگریموزه ها

جاهای دیدنی ترکیه

در صورتی که شما نیز ترکیه را به عنوان مقصد سفر تفریحی خود انتخاب کرده اید، قبل از هر چیز می توانید مقصد سفر خود یعنی کشور ترکیه را در قالب یک مزرعه سرسبز با ساحلی خیره کننده، دهکده هایی مجلل و میراث فرهنگی غنی و بی همتا تصور نمایید. این کشور دارای جاهای دیدنی متنوعی است که در این زمینه یکی از گوهرهای نادر محسوب می شود که می تواند پذیرای سلایق و علاقه های متنوع باشد. همه‌ این ویژگی ها برای تبدیل شدن ترکیه به عنوان یکی از قطب های گردشگری منطقه کافی است. پس اگر شما نیز بار سفر را به مقصد این کشور زیبا بسته اید از شما دعوت می کنم در ادامه با معرفی جاهای دیدنی ترکیه ما را همراهی کنید.

ترکیه کجاست؟

ترکیه با نام رسمی جمهوری ترکیه، از لحاظ موقعیت جغرافیایی کشوری اوراسیایی و واقع در نیمکره شمالی است که بخش محدودی از آن در جنوب شرقی اروپا و بخش عمده آن در غرب آسیای میانه قرار گرفته است. آنکارا پایتخت سیاسی ترکیه است. اغلب مناطق ترکیه در شبه جزیره آناتولی که وارث تمدن عصر نو سنگی است جای گرفته اند. ترکی استانبولی زبان رسمی مردم کشور ترکیه می باشد که البته به غیر از آن مردمی با زبان های دیگر از قبیل کردی، زازاها و ترکی آذربایجانی نیز در این کشور زندگی می کنند. ترکیه به عنوان یک کشور توریستی دارای جاذبه های گردشگری متنوع و متعددی است. اسلام دین مردم این کشور بوده و واحد پول آن لیره است.

گذری به جاهای دیدنی ترکیه

استانبول، آنکارا، آنتالیا، قونیه، کوش آداسی، بدروم، مارماریس و آلانیا به ترتیب مهم ترین شهرهای ترکیه به لحاظ صنعت توریسم شناخته می شوند. ما در این مطلب به معرفی مهم ترین جاهای توریستی این کشور که مطابق با رتبه بندی سایت (TripAdvisor) دسته بندی شده اند خواهیم پرداخت.

استانبول، پرطرفدارترین مقصد ترکیه

ابتدا سفرمان را با معرفی جاهای دیدنی معروف کشور ترکیه که در شهر استراتژیک و پایتخت فرهنگی ترکیه یعنی استانبول واقع شده اند آغاز می کنیم. حال زمان سفر به این شهر زیبا با قدمتی طولانی است، می توان هزاران بار در کوچه هایش قدم زد و باز لذت برد. از زیبایی مکان های دیدنی و شکل خاص مساجدش به هیجان آمد، عطر و بوی غذاها، کافه و سواحلش را به خاطر سپرد. در ادامه برای آشنایی با مهم ترین جاهای دیدنی این شهر با ما همراه و همسفر باشید:

حتما بخوانید:  زیباترین جزایر ترکیه

ایاصوفیا، معروفترین مسجد استانبول

به احتمال قوی ایاصوفیا جزء اولین جاهای تورسیتی استانبول خواهد بود که در سفر به این شهر شما توصیه به دیدنش خواهید شد. این بنای باشکوه در نصفه اروپایی استانبول واقع شده است و برای سالیان متمادی کلیسای روم شرقی بوده، ولی بعدها و با حاکمیت عثمانی ها و در قرن پانزدهم بوسیله سینان معمار عثمانی، به یک مسجد زیبا به شکل امروزیش تبدیل شد. بعد از اعلام جمهوری توسط آتاتورک این مکان به موزه تغییر یافت و امروزه به عنوان یکی از اولین جاهای دیدنی ترکیه پذیرای بازدیدکنندگان بسیاری است.

مسجد سلیمانیه، واقع در تپه سوم استانبول

مسجد سلیمانیه که شامل چهار منار می باشد و یک ترکیب هنرمندانه از معماری اسلامی- بیزانسی است، بین سال‌های 1550 تا 1557 توسط معمار سنان و به دستور سلطان سلیمان عثمانی بنا شد. این مسجد تاریخی که به عنوان دومین مسجد بزرگ در استانبول مطرح است، جلوه ای زیبا و چشم نواز از شهر استانبول را در مقابل چشمان شما به نمایش می گذارد.

استانبول دارای مکان های دیدنی و جاهای دیدنی متعددی است که در این مطلب مجال بیان همه ی آنها نیست که منطقه سلطان احمد و تنگه بسفر دو مورد دیگر از موارد بی شمار آن محسوب می شوند.

آنکارا، پایتخت زیبای ترکیه

آنکارا که دومین شهر بزرگ ترکیه بعد از استانبول است، پایتخت کشور ترکیه محسوب می گردد. آنکارا نیز دارای دیدنی ها و جاهای دیدنی فراوانی از جمله جنگل های کوهستانی، موزه ها و معابد، رودخانه ها و زمین های کشاورزی سرسبزی است. موارد زیر جزء برترین مکان های دیدنی آنکارا می باشند که مطمئنا دیدن آنها خالی از لطف نیست

موزه ای تاریخی با نام موزه تمدن آناتولی

در این موزه که جزء مهم ترین و بزرگترین موزه های ترکیه شمرده می شود، شاهد آثار هنری به یادگار مانده از دوران تمدن آناتولی خواهید بود. این موزه عنوان بهترین موزه اروپا را در سال 2002 بدست آورد و در بخش جنوبی قلعه آنکار واقع شده است.

حتما بخوانید: 13 تا از بهترین مراکز خرید استانبول

آنیت کابیر؛ از مقبره آتاتورک دیدن کنید

این بنا که مقبره آتاتورک، نخستین رئیس جمهور ترکیه است، در سال 1944 روی یک تپه بنا شده است. قبر عصمت اینونو که بعد از آتاتورک دومین رئیس جمهور ترکیه بوده، نیز در این مکان واقع شده است.

موزه‌ ی رحمی کوچ به عنوان یک موزه ی صنعتی خصوصی، مسجد حاج بیرم بنای به جای مانده از دوران عثمانی و موزه ی زندان اولوکانلار  نیز از دیگر مناطق دیدنی و توریستی شهر آنکارا هستند.

حتما بخوانید: دیدنی های آنکارا

آنتالیا، شهر پارک‌های آبی

شهر آنتالیا واقع شده در جنوب غربی ترکیه مابین رشته کوه های توروس و دریای مدیترانه است. این شهر توریستی دارای موقعیت جغرافیایی فوق العاده و طبیعتی بسیار زیبا و فرح بخش است و یک جاذبه گردشگری بسیار محبوب در فصول گرم سال می باشد.

موزه معروف آنتالیا، شهر باستانی ترمسوس، منطقه قدیمی Kaleici واقع در مرکز شهر آنتالیا، ساحل کاپوتاس از جاهای دیدنی کشور ترکیه هستند که در شهر آنتالیا واقع شده اند.

پارک تفریحی- توریستی Hip-Notics

پارک هیپنوتیکس پارکی بسیار وسیع با سه رودخانه بزرگ است که جهت انجام انواع مختلف ورزش های آبی مناسب بوده و دارای زمین والیبال، بسکتبال، تنیس و … است. در این پارک چندین هتل مجلل، کافه و رستوران نیز برای استراحت و اقامت مسافران وجود دارد.

حتما بخوانید: هتل های ارزان استانبول

قونیه، میزبان شعرای رومی و ایرانی

وجود آرامگاه مولوی دلیل عمده شهرت جهانی قونیه است. اما این شهر علاوه بر موزه ی مولوی، مکان های دیدنی بسیار دیگری نیز دارد.

مقبره و موزه جلال الدین محمد رومی شاعر و صوفی ایرانی واقع در شهر قونیه یکی از جاهای دیدنی ترکیه است.

مسجد عزیزیه، بنای به جا مانده از دوران حاکمیت عثمانی که در مرکز شهر قونیه واقع شده و محل آن نزدیک به موزه مولوی است.

از جاذبه های دیگر شهر قونیه می توان به باغ پروانه گرمسیری قونیه، مسجد و مقبره شمس تبریزی و روستای Sille اشاره کرد.

جاهای دیدنی ترکیه، سفر به استانبول

سفر به ترکیه هیچگاه تکراری نمی شود و این با خرید بلیط هواپیما خارجی و رزرو هتل در ترکیه شروع می شود و با گشت و گذار و بازدید از جاهای دیدنی ترکیه و استانبول ادامه می یابد. حال اگر مسافر تور استانبول هستید یا قصد دارید بلیط هواپیما استانبول را خریداری کنید، باید برنامه های سفرتان را کمی تغییر دهید و علاوه بر دیدنی های شهر، بازار گردی و خرید پوشاک را در لیست برنامه های سفرتان به استانبول جای دهید. استانبول یکی از پرطرفدارترین مقاصد سفرهای خارجی ایرانیان و سایر توریست هایی است که برای کشف جاهای دیدنی ترکیه، در تور استانبول ثبت نام می کنند. در این مطلب قصد داریم دیدنی های استانبول را برای آشنایی با جاهای دیدنی ترکیه معرفی می کنیم.

حتما بخوانید: بهترین مناطق گردشگری ایران

استانبول یا اسلامبول؟

اگر در انتخاب مقصد خارجی بدنبال یک جای دنج می گردید که هم دارای مراکز تفریحی و گردشگری باشد و هم مراکز خرید گسترده با قیمت های مناسب را در خود جای داده باشد، خرید بلیط هواپیما استانبول و رزرو هتل در این کلانشهر ترکیه را پیشنهاد می کنیم. حتما نام  قسطنطنیه، پایتخت باشکوه روم شرقی را شنیده اید، اما لازم است بدانید قسطنطنیه همان نام قبلی شهر استانبول است که پس از پایتخت امپراتوری روم توسط سلطان محمد عثمانی تصرف و به نام اسلامبول ( شهر اسلام ) تغییر یافت. امروزه با متمدن شدن ترکیه، استانبول به عنوان مهد جاهای دیدنی ترکیه در لیست شهرهای توریستی جهان جای گرفته است. از این رو استانبول نوع خاص و پر شکوهی از معماری را در دل خود جای داده که نظیرآن را در آسیا مشاهده نخواهید کرد.

جاذبه های گردشگری ترکیه

برج گالاتا، استانبول در قرون وسطی

عمده جذابیت برج گاتالا مربوط به منظره ای است که در مقابل بازدیدکنندگان به نمایش می گذارد. با قدم زدن در کوچه پس کوچه های استانبول به برجی از قرون وسطی می رسید که به گفته ی بسیاری، سنبل ترکیه بشمار می رود. در این بخش از سفرتان پیشنهاد می کنیم از غذاهای خوشمزه رستوران و کافه ای که بر فراز برج برپا شده سفارش دهید و از منظره غروب آفتاب لذت ببرید. در بالای برج گالاتا منظره ی تنگه ی زیبای بسفر که گویی خورشید تلاش می کند خود را پشت آن مخفی کند، زیباترین تصویر استانبول را به رخ می کشد. برج ساخته شده به دستور امپراتور روم شرقی، در زمان خود بلند ترین برج بشمار می رفت و در سالیان دراز، کاربردهای مختلفی چون دیدبانی و شناسایی کشتی دشمنان، زندان و رصد خانه داشته است.

حتما بخوانید: دیدنی های مارماریس ترکیه

جاذبه های گردشگری ترکیه
جاذبه های گردشگری ترکیه

کاخ توپکاپی، بهترین در میراث تاریخی یونسکو

اگر بلیط هواپیما استانبول را به قصد بازدید از جاذبه های تاریخی ومعماری های خارق العاده این شهر خریداری کردید، پیشنهاد می کنیم از کاخ بزرگ توپکاپی بازدید کنید. این کاخ اسرار و احوال 25 سلطان عثمانی را در طول 4 قرن در دل خود جای داده است. هر کدام از سلاطین با به قدرت رسیدن، بنا به سلیقه شخصی بخش هایی را به کاخ می افزودند تا زیبایی خیره کننده ی آن را به خود اختصاص دهند. در ابتدای ورود به کاخ دروازه امپریالیستی زیبایی را در حیاط خلوت مشاهده می کنید که شما را به 4 بخش مجزا شامل ساختمان شورای امپریالیستی، حرم سرا، اقامتگاه خانواده پادشاه و حیاط اصلی راهنمایی می کند. تفاوت اصلی بین این کاخ و سایر کاخ های اروپایی در این است که، این عمارت شامل سالن ها، اتاق ها و سربازخانه ها در اطراف آن می شود، درحالیکه کاخ های اروپایی تنها یک کاخ بزرگ در مرکز را شامل می شود. کاخ توپکاپی در سال 1982 جزو بزرگ ترین و برترین کاخ های میراث تاریخی یونسکو قرار گرفت.

حتما بخوانید: هتل آرارات استانبول

جاذبه های گردشگری ترکیه

سرای یرباتان، قصر غرق شده ی مرمری

در استانبول سرای یرباتان را بیشتر به اسم قصر غرق شده می شناسند. فضای داخلی این قصر را چنین توصیف می کنیم: 336 ستون قوس دار از جنس مرمر که کف آن از آب پوشیده شده و نور پردازی نارنجی رنگ، فضایی وهم آلود و در عین حال هیجان انگیز ایجاد کرده است. ارتفاع ستون ها 9 متر است و در کنار آن ها حوضچه هایی پر از ماهی های قرمز و سفید در اندازه های متفاوت دیده می شود. هنگام بازدید از این مکان زیبا و کمی رعب آور ممکن است نظرتان به سازه هایی که سر یک انسان را نشان می دهد جلب شود.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی چالوس و رامسر

در مورد این دو سرستون که در افسانه های یونانی از آن یاد شده باید گفت مربوط به مدوسا می باشند. در افسانه های یونان باستان آمده مدوسا دختری بسیار زیبا بود که توسط جادوگری طلسم شد وچهره ی زشتی پیدا کرد و پس از آن هرگاه مدوسا به کسی نگاه می کرد، آن فرد به سنگ تبدیل می شد. جاذبه های دیدنی استانبول یکی پس از دیگری در رونق صنعت گردشگری و خرید بلیط هواپیما استانبول از آژانس احمدزاده اهمیت دارند، اما اگر زمان سفرتان محدود است و فرصت زیادی تا پایان تاریخ رزرو هتل نمانده، به شما پیشنهاد می کنیم که بازدید از سرای یرباتان را از دست ندهید.

جاذبه های گردشگری ترکیه
جاذبه های گردشگری ترکیه

تنگه بسفر، قدم زدن روی پل های معلق

این منطقه از لحاظ جاذبه هایی که در طبیعت رنگارنگ خود جای داده از مقاصد اصلی مسافران تور استانبول بشمار می آید. نکته حائز اهمیت اینکه تنگه بسفر خط واصل دو قاره ی اروپا و آسیا می باشد که به طول 30 کیلومتر کشیده شده و دریای مرمره را به دریای سیاه وصل می کند. پس از گشت و گذار در اطراف ساحل، می توانید به مکان های تاریخی که در آن نزدیکی بنا شده سری بزنند، از جمله ی آنها خانه موزه زکی پاشا، دولما باغچه و کاخ چراغان می باشد. سه پل معلق طویل بر روی تنگه بسفر تعبیه شده که طویل ترین آن 1408 متر می باشد.  بسیاری از مسافران و گردشگران تور استانبول که با شرکت هواپیمایی احمدزاده همسفر شده اند ترجیح می دهند شبی را در منطقه توریستی سپری کنند. در این مکان خانه های چوبی و هتل های مجللی وجود دارد که خدمات مناسبی را در اختیار مسافران تور استانبول آژانس هواپیمایی احمدزاده می گذارد.

حتما بخوانید: دیدنی های ازمیر

جاذبه های گردشگری ترکیه
جاذبه های گردشگری ترکیه

 موزه باستان شناسی استانبول، یادآوری حکومت عثمانی

اگر قصد دارید با پیشینه و فرهنگ مردم ترک تبار استانبول آشنا شوید به موزه باستان شناسی این شهر بروید، در این موزه با فرهنگ زندگی مردم در دوران حکومت عثمانی آشنا می شوید و همچنین از دیدن گنجینه ها و دستاورد های ساکنان روم شرقی لذت خواهید برد. جالب است بدانید که این موزه با در اختیار داشتن بیش از یک میلیون شئ از دوره های تاریخی مختلف، شهرتی جهانی یافته است. اگر قصد بازدید از این مکان فرهنگی را دارید حتما زمان کافی برای آن در نظر بگیرید چرا که این موزه متشکل از سه ساختمان بوده که اشیاء نفیس در آن دسته بندی شده است.

موزه شرق باستان، موزه باستان شناسی و موزه هنر های اسلامی بخش های مجرایی هستند که در این موزه می توانید از آنها بازدید کنید. از آثار مهم موزه باستان شناسی می توان به ستون پادشاه اکد نارامسین، تفاهم نامه ی قادس، تابوت اسکندر و تابوت زنان عزادار اشاره کرد. بی شک اشنایی با فرهنگ و تمدن ترک زبان ها ارزش خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل در استانبول را دارد.

جاذبه های گردشگری ترکیه

کلیسای چورا در حومه

هر چند که کلیسای چورا بدلیل قرار گرفتن در حومه شهر بین بنا های فاخر کمی گمنام مانده، اما موزائیک کاری های بی نظیر و نگاره های مریم مقدس، تصویر این کلیسا را در ذهن توریست ها و مسافران استانبول هک می کند. جالب است بدانید در زمان امپراتوری عثمانی این نقش ها با گچ پوشانده شده اما بعد ها باستان شناسان تلاش زیادی برای نمایان شدن دوباره این آثار چشم نواز انجام دادند. قسمت هایی از این کلیسا که مرمت شده به روی عموم باز است اما قسمت هایی نیز وجود دارند که در دست مرمت و مقاوم سازی هستند. از موضوعاتی که بر کاشی های هشتی به تصویر کشیده شده می توان به میلاد مسیح اشاره کرد.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی ترابزون ترکیه

جاهای دیدنی ترکیه

حمام کردن به روش عثمانی

شاید جالب ترین فعالیت که جزو تفریحات و جاذبه ها در استانبول بشمار می رود، رفتن به حمام ترکی است. خدمات شست وشو در حمام ترکی با  آداب و رسومی خاص انجام می شود که ماساژ هم جزو آنها است. بد نیست بدانید استفاده از حمام های عمومی استانبول با توجه به اینکه برای توریست ها بسیار جالب توجه است، جزو تفریحات گران قیمت بشمار می رود.

جاهای دیدنی ترکیه - آژانس احمدزاده

خرید اینترنتی بلیط هواپیما استانبول

شرکت هواپیمایی احمدزاده با برپایی تور های خارجی و داخلی با قیمت های مناسب همواره تلاش کرده به تمام سلایق مسافران خود پاسخ مثبت دهد. از این رو اگر قصد خرید بلیط هواپیما و رزرو هتل و حتی اخذ ویزای شینگن برای مقصدهای خارجی را دارید، دریافت اینترنتی خدمات از سایت هواپیمایی و جهانگردی احمدزاده را به شما پیشینهاد می کنیم. در این سایت با مراجعه به لیست پروازها یا تورهای داخلی و خارجی، می توانید به مرجع پروازهای مربوطه از ارزانترین بلیط هواپیما تا بلیط ایرلاین های خارجی دست یابید.

حال که به اتفاق با بهترین مکان های کشور ترکیه با عنوان جاذبه های گردشگری آشنا شدیم، بهتر است بدون معطلی بار سفر را بسته و برای تجربه دنیایی متفاوت و گشت و گذاری به یاد ماندنی سفرتان را به این کشور زیبا شروع کنید. علاوه بر آن سفر با تورهای گردشگری ترکیه می‌تواند تجربه‌ای متفاوت از سفر به ترکیه را برایتان رقم بزند.

قبل از هر چیز به یک آژانس هواپیمایی مطمئن و معتبر نیازمندید تا با خیالی آسوده کار تدارک مقدمات سفرتان را اعم خرید بلیط هواپیمای ترکیه، خرید تور و حتی ررزو هتل در مقصد را به او بسپارید. آژانس هواپیمایی احمدزاده با سال ها تجربه در زمینه‌ ی فروش بلیط هواپیما داخلی و خارجی، رزرو تورهای داخلی و جهانگردی و همچنین رزرو هتل‌های داخلی و بین‌المللی بهترین گزینه برای دریافت خدمات مورد نیاز سفرتان می باشد.

5/5 - (6 امتیاز)

رجبیان

افسانه شاهین فر کارشناش تولید محتوا - متخصص در زمینه ی تولید محتوای گردشگری موضوعات و مقالات مرتبط با موضوع سفر را برای شما به اشتراک میزارم

نوشته های مشابه

1 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا