جاذبه های گردشگریجهانگردیکشورهامجارستانمجله گردشگری

جاهای دیدنی مجارستان

سفر و بازدید از جاهای دیدنی مجارستان، تجربه های تکرار نشدنی­ برای گردشگرانی است که به دنبال طبیعت زیبا و سرسبز، بناهای تاریخی با شکوه و مردم خوش خلق هستند. مجارستان کشوری با وسعت 93 هزار کیلومتر و جمعیت حدود 10 میلیون نفر، نمونه ای جذاب از ترکیب سنت و مدرنیته در تقابل با هم را در برابر دیدگانتان به نمایش می­گذارد. اگر شما هم جزو علاقه مندان سفر به کشورهای اروپایی و مخصوصا کشوری در قلب اروپا هستید، با آژانس هواپیمایی احمدزاده همراه شوید تا با جاذبه های توریستی مجارستان آشنا شوید.

جاذبه های گردشگری مجارستان

جاهای دیدنی مجارستان با خواص آب درمانی

در ادامه جذاب ترین جاهای دیدنی مجارستان را به شما معرفی می کنیم.

بوداپست، پایتخت اسپای دنیا

سفر به شهری که فقط 118 چشمه ابگرم در آن وجود دارد خیلی هیجان انگیز و لذت بخش است. چشمه های آب گرم سرزمین مجارستان شما را جادو می­کند و تمام دردهای عضلانی­تان را تسکین می­دهند. علاوه بر آرام بخشی و خواص درمانی این چشمه ها، آب تنی و خوشگذرانی های آبی هم به جذابیت کشور مجارستان و مخصوصا شهر بوداپست افزوده است. فکرش را بکنید، حمام کردن و آب درمانی در حمام هایی با قدمت دو هزار ساله که شما را به اعماق تاریخ می برند از مهم ترین بخش سفر و گردش در بوداپست است. سالانه توریست های زیادی به این منطقه خوش آب و هوای اروپایی سفر می­کنند تا از لذت آب تنی در آب صد درجه، جت اسکی، ماساژ و معماری رویایی چشمه ها و حمام های این خطه بهره ببرند. یادتان نرود، هنگام خرید بلیط هواپیما و بازدید از جاذبه های شهر بوداپست، روزهای آغازین هفته را انتخاب کنید، چون مکان های گردشگری، معمولا آخر هفته های شلوغی را تجربه می­کنند.

حتما بخوانید: سوغات مجارستان + خوردنی ها

جاذبه های گردشگری مجارستان

حمام روباز سیتیچی، آبگرم سنتی در بوداپست

دلچسب ترین بخش دیدنی های مجارستان، بازدید از حمام های آبگرم شهر بوداپست است. آنچه در این شهر توجه شما را جلب می­کند، حمام های سنتی با معماری بی نظیر است. اگر تا به حال حمام روباز ندیده اید، در سفر با تور مجارستان بازدید از مشهورترین حمام بوداپست به نام حمام سیتیچی را از دست ندهید. در این حمام روباز از خدمات درمانی هم می توانید بهره ببرید. آب درمانی در حمام روباز سیتیچی، آرامشی غریب را به شما ارزانی می­کند که تا به حال در هیچ جا تجربه اش نکرده اید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ارمنستان

جاذبه های گردشگری مجارستان

حمام روداس، سقف شیشه ای مشرف به بوداپست

با رفتن به حمام روداس، روزِ بی نظیری در حمام ترکی مرموز با قدمت 400 ساله را می­توانید تجربه کنید. استخری سنگی  با آب گرم که شما را به رویایی دور و دراز می­برد، خوب که دقت کنید سقف شیشه ای بالای سرتان که کاملا به شهر بوداپست مشرف است را می­بینید. منظره بینظیری است، دل کندن از این مکان کار سختی است. کمی صبر کنید، هر لحظه امکان داد یک سطل آب خنک روی سرتان خالی شود، پس مراقب باشید. البته که این سطل های آب، برای پرواز دادن پرنده خیال شما نیست، شاید باورتان نشود اگر بگوییم این سطل ها را طوری طراحی کرده اند که اگر دمای آب استخر خارج از تحمل شد، روی سرتان یک سطل آب خنک خالی شود!

حتما بخوانید: جاهای دیدنی ترکیه

جاذبه های گردشگری مجارستان

چشمه آبگرم هویز، مکانی برای تسکین دردهای استخوانی

هویز، شهر کوچک و زیبای مورد علاقه گردشگران، با بزرگ ترین دریاچه های آب گرم جهان است. آب گرمی که سرشار از املاح معدنی است و خاصیت های درمانی فراوانی دارد. دمای این چشمه در سردترین حالت 15 درجه است که تا 37 درجه گرما را نیز به خود دیده است. شاید باورتان نشود اگر بدانید جریان آب رودخانه آنقدر سریع و مطلوب است که هر سه روز، آب دریاچه را به طور کامل عوض می­کند و آبی تمیز و جدید جایگزینش می­شود.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی گرجستان

هنگام برنامه ریزی برای بازدید از جاهای دیدنی مجارستان، بازدید از شهر هویز را نیز در سفرتان بگنجانید؛ تا لذت یک آب تنی بی­نظیر در چشمه­ های سرشار از خواص درمانی و مسکنی برای دردهای استخوانی را از دست ندهید. اگر به قصد کسب آرامش مسافر تور مجارستان شده اید، بدانید که قدم زدن در جنگل های انبوه اطراف دریاچه و نیز سبزی چشم نواز طبیعت این منطقه، شما را از هر غم و اندوهی رها می­کند. راستی شرکت در کنسرت هایی که در اطراف دریاچه برگزار می­شود هم خالی از لطف نیست.

جاذبه های گردشگری مجارستان

حمام آبگرم در یک غار طبیعی

می خواهیم یکی از منحصربه فردترین جاهای دیدنی مجارستان را به شما معرفی کنیم؛ حمام آبگرم درون یک غار طبیعی در منطقه میشکولس-تاپولسا. فکرش را هم نمی­کردید چنین تجربه ی بی نظیری در انتظارتان باشد. پیوند طبیعت و سلامت در آبی با دمای 30 درجه سانتی گراد با خواص درمانی بسیار آن قدر به شما انرژی و روحیه می­دهد که دلتان می خواهد تمام روز را در آب باشید. بگذارید برایتان توضیح دهیم چطور می­توانید وارد غار شوید؛ خیلی هیجان انگیز است که برای رسیدن به آبگرم در دل غار باید از یک دالان آبی عبور کنید. حالا می توانید علاوه بر استخر و حمام طبیعی از خدمات اسپا نیز لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: سوغات و خوردنی های بوداپست

جاذبه های گردشگری مجارستان

ماساژ درمانی در بزرگترین دریاچه آب شیرین اروپا

اگر بخواهیم یک استراحتگاه محبوب را به شما معرفی کنیم، نام دریاچه بالاتون می ­درخشد. اگر بدانید اینجا بزرگ ترین دریاچه آب شیرین اروپا است که به آب های آزاد راه ندارد، بیشتر دلتان هوای دیدن این نعمت خدادی را می­کند. سوار شدن بر کشتی های مسافربری دریاچه بالاتون، هیجان یک سفر خوش دریایی را در ذهن­تان ماندگار می­کند. با یک بار لذت بردن از تفریحات آبی چشمه هویز، دیگر نمی توانید از این تفریح پر ماجرا دل بکنید. برای رفتن به این دریاچه مفرح باید با قطار حدود دو ساعت، یعنی 120 کیلومتر از شهر بوداپست دور شوید تا به بزرگ­ترین دریاچه طبیعی اروپا برسید. عیش تان زمانی کامل خواهد شد که بدانید هتل های زیبا با امکانات آبی فوق العاده، ماساژ درمانی، قایقرانی، جت اسکی و غیره در حاشیه دریاچه بالاتون، انتظارتان را می­کشد.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی اتریش

دریاچه آب شیرین اروپا

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی ونیز

شهرهایی به وسعت جاذبه های اروپا

دبرسن، قطب فرهنگی و علمی مجارستان

طالبان علم و دانش و دوست داران موسیقی هم در کشور مجارستان بی بهره نمی­مانند و به آنچه دلشان می­خواهد می­­رسند.

دانشگاه دبرسن(دبرچن) با معماری معروفش، این شهر را به مرکز تجمع فرهیختگان و طالبان علم و دانش تبدیل کرده است. برگزاری مسابقات بین المللی بلا بارتوک برای گروه های کُر از دیگر ویژگی های این شهر فرهنگی است و اما چشم نوازترین جاذبه شهر دبرسن، کارناوال گل است که دیدنش شما را مبهوت و شیفته می­کند. شما می توانید بخشی از جاذبه های گردشگری مجارستان نظیر بزرگ ترین کلیسای پروتستان و موزه دری را در این شهر بیابید.

جاذبه های گردشگری مجارستان

پچ، متفاوت ترین شهر مجارستان

در این شهر می­توانید آدم های گوناگون از رنگ و نژاد های مختلف را ببینید که به خوبی و خوشی در کنار هم زندگی می­کنند. جالب است بدانید آغوش شهر پچ به روی پناهندگان هم باز و پذیرای آنها است. یکی از دلایل محبوب بودن شهر پچ برای عاشقان علم و دانش، تحصیل در قدیمی­ترین دانشگاه مجارستان در این شهر زیبا است. هنگام سفر با آژانس هواپیمایی احمدزاده به شهر پچ، بازدید از کلیسای جامع و مسجد پاشا قاضی کاظم را از دست ندهید.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی فرانسه

پچ

مجارستان کشوری با معماری اصیل، موسیقی غنی و مردمی خونگرم که با روی باز، میزبان گردشگران و عاشقان طبیعت است. هر چه از طبیعت بکر، کوه های سر به فلک کشیده، دشت­های بی­نهایت، چشمه های آب گرم و دیگر جاهای دیدنی مجارستان برایتان بگوییم کم است، چرا که شنیدن کی بود مانند دیدن. بهتر است چمدان هایتان را ببندید و خودتان را به یک تورگردی مفرح در مجارستان، قلب اروپا مهمان کنید. در این مقاله با معرفی جاذبه های توریستی مجارستان، شما را در این سفر پربار همراهی می کنیم.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی تفلیس در شب

جاهای تاریخی مجارستان، سفر به تمدن اروپا

قلعه بودا، نماد شهر بوداپست

علاقه مندان به معماری قرون وسطایی، باروک، نئو باروک و معماری مدرن در بازدید از قلعه بودا، می­توانند پکیج کاملی از همه­ی سبک های معماری را  یکجا ­ببینند و از دیدن این همه شگفتی در یک مکان به وجد بیآیند. این قلعه مشهور به قصر سلطنتی، سال ها محل اقامت پادشاهان مجاری بوده و جزو آثار ثبت شده در یونسکو است. دیدن عظمت کاخ بودا، شما را به یاد کاخ ورسای پاریس می اندازد، شاید به همین دلیل مسافران تور مجارستان این منظره را پاریس شرق نام گذاشته اند. ساختمان اصلی قلعه بودا متعلق به قرن سیزدهم میلادی است که پس از بارها و بارها مرمت و بازسازی و اضافه شدن بخش های زیادی به شکل امروزی در آمده است. اگر حوصله کنید و به طبقات بالاتر این کاخ بروید، چشم انداز بی­نظیری از رودخانه دانوب را از بالا می­توانید مشاهده کنید.

قلعه بودا

ساختمان پارلمان مجارستان، قدیمی ترین تاج دنیا

ساختمان پارلمان مجارستان یکی از قدیمی ترین معماری های این خطه را به رخ می کشد. یک تور 45 دقیقه ای در فضای داخلی ساختمان برای آشنایی با معماری سبک نئو گوتیک کافی است تا به عمق سومین پارلمان بزرگ دنیا پی ببرید. پیشنهاد می کنیم چشم انداز ساختمان پارلمان را از سواحل دانوب از دست ندهید؛ منظره ای که تمام قد ابهت ساختمان مجلس مجارستان را به تصویر می کشد. براستی که می توان بخش مهی از جاذبه های گردشگری مجارستان را در این سازه ی تاریخی خلاصه کرد، پس فرصت را از دست ندهید. اگر هنوز برای اخذ ویزای شینگن اقدام نکرده اید، وارد سایت هواپیمایی و جهانگردی احمدزاده شوید و از خدمات عالی آن بهره مند شوید.

ساختمان پارلمان مجارستان

خانه اپرای مجارستان، سومین خانه اپرای اروپا

برای لذت بردن از یک اپرای فراموش نشدنی و آکوستیک فوق العاده، پیشنهاد می کنیم بازدید از خانه اپرای مجارستان را در لیست برنامه های سفرتان قرار دهید. معماری به سبک نئو رنسانس این ساختمان هم جذابیت ویژه ای به آن داده است. بهتر است برنامه تان را طوری بچینید که با تورهای روزانه برای بازید از خانه اپرا همراه شوید، چون در این صورت اطلاعات بیشتر و بهتری دریافت خواهید کرد. گفتن این نکته شاید برای علاقه مندان اپرا تکراری باشد، ولی برای دیگران خالی از لطف نیست که بدانند این خانه اپرا در میان خانه­ی اپراهای اروپا رتبه سوم را دارد.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی باکو

خانه اپرای مجارستان

میدان قهرمانان، یادواره هزارمین سالگرد پیروزی مجارستان

جاهای دیدنی مجارستان به همین جا ختم نمی شود! هرو اسکوار یا همان میدان قهرمانان یکی از معروف ترین دیدنی های بوداپست است که در لیست جاذبه های توریستی مجارستان جای می گیرد. بازدید از دو موزه هنرهای زیبا و قصر هنر از برنامه هایی است که در این میراث جهانی شما را سرگرم خواهد کرد.

راستی برای بازدید از این مکان تاریخی، می­توانید سوار قدیمی ترین متروی دنیا که در سال 1896 ساخته شده شوید.

حتما بخوانید: بهترین رستوران های اسپانیا

میدان قهرمانان

پارک های ملی مجارستان را دست کم نگیرید!

در ادامه مقاله راجب پارک های کشور مجارستان با شما صحبت خواهیم کرد.

بیشتر بخوانید: معتبرترین پاسپورت های جهان

پارک ملی آگتلک، بازدید از بزرگترین غار استالاکتیت

شاید عاشقان مناظر بکر و طبیعی ندانند که تنها با دو ساعت رانندگی و دور شدن از شهر بوداپست، می­توانند یکی از شگفتی های عجیب دنیا یعنی غار بارادلا را از نزدیک ببینند. فقط در بازدید از بزرگترین غار استالاکتیت اروپا که در فهرست آثار یونسکو هم به ثبت رسیده؛ می­توانید صخره هایی که از ترکیبات معدنی شکل گرفته را ببینید. یکی از بخش های جذاب دیگر این پارک، اسب سواری و دوچرخه سواری است. گیاهان و حیوانات متنوعی که در این پارک وجود دارد، می­تواند ساعت ها شما را از دنیای اطراف تان فارغ کند. فراموش نکنید، قبل از ترک این پارک در زیباترین قهوه خانه جهان که در طبقه همکف کاخ نیویورک قرار دارد، خودتان را به یک قهوه دبش مهمان کنید.

حتما بخوانید: سوغات ایتالیا – صنایع دستی ایتالیا

پارک ملی آگتلک

پارک ملی هورتوباگ، سفری ده هزار ساله به اعماق تاریخ

اگر به پرنده ها و حیوانات در حال چرا در طبیعت علاقه مند هستید، هنگام رزرو تور مجارستان بازدید از پارک ملی هورتوباگ را نیز در برنامه سفرتان بگنجانید. دیدن 342 گونه ی متفاوت از پرنده ها، یکی از شگفتی های خلقت است که در این پارک می­توانید از نزدیک شاهدش باشید. تا به چشم­تان نبینید، باورتان نمی شود که اسب های وحشی این پارک از زمان عصر یخبندان در این استپ زیست داشته اند. حتما شما هم حیرت زده خواهید شد وقتی از بزرگ­ترین منطقه ی محافظت شده و استپ قلیایی و نیمه طبیعی با قدمت ده هزار ساله دیدن کنید.

حتما بخوانید: سوغات و خوردنی های اسپانیا(از اسپانیا چی بخرم)

پارک ملی هورتوباگ

اکوا پارک، کلکسیونی از سرگرمی های خانوادگی

توقعِ داشتنِ بازی­هایِ کودکانه از شهری که جذابیت های آبی فراوانی دارد، انتظار بی­جایی نیست. اکوا پارک، هیجان یک تفریح بی­خطر آبیِ مخصوص بچه ها، با سرسره های پیچ در پیچ و استخرهای بزرگ آب. اما جذابیت های کودکانه این شهر فقط به تفریحات آبی ختم نمی شود، حواستان باشد اگر به میدان الیزابت بروید، دیگر نمی­توانید بچه ها را از فضای سبز، اسکیت سواری و چرخ و فلک بزرگ آنجا جدا کنید. راه آهن کودکان، تجربه یک واگن سواری در سفر کوتاه یک ساعته را برای بچه ها رقم می­زند.

مسافت یک کیلومتری از میان مزارع و جنگل ها با قطاری که توسط بچه ها هدایت می شود تجربه باارزشی برای آنهاست. بازدید از ببرها و رفتار بامزه اورانگوتان ها در باغ وحش در شهر بوداپست برای بچه ها خاطره ای فراموش نشدنی است. برای نرفتن به مینی ورسیوم خیلی مقاومت نکنید، بازدید از یک موزه مینیاتوری که مکان های دیدنی سه کشور مجارستان المان و اتریش را در مقیاسی کوچک به تصویر می­کشد برای بزرگ ترها جذاب است. به راستی این بخش از جاهای دیدنی مجارستان، کلکسیونی برای سرگرمی های خانوادگی را در اختیارتان می گذارد.

حتما بخوانید: بهترین رستوران های ایتالیا

اکوا پارک

تجربه ی خاص ترین لحظات در مجارستان

پل زنجیری سیچنی، آرامشی بی پایان بر فراز رودخانه

فارغ از تماشای جاذبه های توریستی مجارستان ، پیشنهاد می کنیم ساعاتی را برای ثبت لحظات بیادماندنی در این سرزمین اختصاص دهید. شهر بوداپست به وسیله رود دانوب به دوبخش بودا و پست تقسیم شده است، قدم زدن بر روی پلی که به سبک کلاسیک ساخته شده و پیوند دهنده میان دو بخش این شهر نورانی است خیلی لذت بخش و خاطره انگیز است. تماشای غروب شکوهمند خورشید بر فراز دریاچه دانوب از بالای این پلِ پیوند دهنده شهر، آرامشی بی پایان را به روح و جانتان نثار می­کند.

حتما بخوانید: جاهای دیدنی نروژ همراه با عکس کشور نروژ

پل زنجیری سیچنی

تپه گلرت نمایی باشکوه بوداپست از بالا

اگر فکرمی­کنید بخشی از جاهای دیدنی مجارستان را از دست داده اید، اصلا نگران نباشید. به تپه گلرت هیل در شهر بوداپست بروید و تمام مناظر زیبای شهر را از بالا بررسی کنید. علاوه بر چشم انداز زیبای شهر، می­توانید همه آنچه را در شهر بوداپست دیده یا ندیده اید را دوباره از یک قاب تصویر زیبا از بالای شهر تماشا کنید. از پارلمان گرفته تا پل زنجیر سیتچی، کلیسای سنت استفان، کلیسای ماتیاس همه و همه را از بالا ببینید و لذت ببرید.

بیشتر بخوانید: جاهای دیدنی باتومی

تپه گلرت نمایی باشکوه بوداپست از بالا

سفر به قلب اروپا با تور مجارستان

سفر رفتن نیاز به مقدماتی دارد ولی شما نگران نباشید و به خودتان سخت نگیرید. خیلی از کارها را از راه دور هم می توانید انجام دهید. با کلیک کردن بر روی سایت های معتبر گردشگری می­توانید همه­ی خدمات مورد نیازتان را بدون محدودیت زمان و مکان دریافت کنید.

سایت گردشگری و جهانگردی احمدزاده، با سال ها تجربه در زمینه ی ارائه ی خدمات مسافرتی و گردشگری، از اخذ ویزا گرفته تا خرید بلیط هواپیما ،رزرو تور، رزرو هتل را با مناسب ترین قیمت موجود ارائه می دهد. فقط کافی است یکبار از خدمات ما بهره مند شوید تا مشتری ثابت آژانس هواپیمایی احمدزاده شوید.

سفری ارزان قیمت به قلب اروپا با آژانس هوایپمایی احمدزاده

بازدید از جاذبه های توریستی مجارستان، فرصتی برای تجربه یک سفر ارزان قیمت در قلب اروپا است. قبل از اقدام به سفر باید برای اخذ ویزا شینگن اقدام کنید، برای رزرو هتل نیز می توانید به صورت انلاین اقدام کنید. تصمیم گیری برای سفر به صورت انفرادی یا تور گروهی با خودتان است. آژانس احمدزاده با سابقه ی طولانی کلیه خدمات را به صورت انلاین و با قیمت مناسب را به شما ارئه می­دهد. هر لحظه که شما بخواهید می­توانید با ورود به سایت خدمات مورد نظرتان را دریافت کنید. کلیه کارها از اخذ ویزا گرفته تا خرید بلیط هواپیما، رزرو هتل و غیره را به ما بسپارید و خودتان را برای سفری لذت بخش و دیدنی از جاذبه های توریستی مجارستان آماده کنید.

لازم به ذکر است که ویزای شنگن توسط سفارت مجارستان تنها در قالب تور و توسط اژانسهای رجیستر مانند آژانس هواپیمایی احمد زاده (تنها نماینده شرق کشور و استان خراسان) صادر میگردد .لذا امکان دریافت ویزا بصورت انفرادی جهت سفر توریستی به این کشور نمیباشد.

4.7/5 - (3 امتیاز)

رجبیان

افسانه شاهین فر کارشناش تولید محتوا - متخصص در زمینه ی تولید محتوای گردشگری موضوعات و مقالات مرتبط با موضوع سفر را برای شما به اشتراک میزارم

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا